۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۳۱۹۰۵

انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: عرصه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در چهار حوزه پژوهشی، منابع انسانی، کتب درسی و امور تربیتی است.
علیرضا رحیمی کمیته همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا رحیمی، معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به ارایه گزارشی از فعالیت های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: امروز نیازمند تعامل حداکثری با حوزه های علمیه سراسر کشور هستیم.
وی با بیان این‌که اقدامات مؤثری در راستای ارتقای سطح همکاری میان دو نهاد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: 12 تفاهم نامه همکاری بین حوزه های علمیه کشور با دستگاه های اجرایی امضا شده و آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که دبیرخانه مستقلی برای تداوم همکاری تشکیل داده است.
رحیمی با بیان این‌که عرصه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در چهار حوزه پژوهشی، منابع انسانی، کتب درسی و امور تربیتی است، تصریح کرد: هیچ‌گاه نگرش محدود نسبت به فعالیت تبلیغی روحانیت و حوزه های علمیه در مدارس نداشته ایم.
معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت فعالیت مدارس علوم و معارف اسلامی ادامه داد: این مدارس با ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی، نیازهای آموزشی مدارس و دانشگاه ها در بخش دروس قرآنی و دینی را نیز برطرف می کنند.
وی با بیان این‌که طلاب حوزه های علمیه می توانند در هفت رشته در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل شده و از آن طریق جذب آموزش و پرورش شوند، گفت: ورود طلاب حوزوی به نظام آموزشی کشور می‌تواند در تربیت دینی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور نیز مؤثر واقع شود.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت حدود ۳ هزار ۵۰۰ روحانی به صورت تمام وقت در مدارس خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون نماز جماعت در ۲۵ هزار مدرسه كشور اقامه می شود، که این تعداد در مقایسه با میزان مدارس فعال در کشور بسیار کم است.
وی با اشاره به این‌که امسال 18 هزار روحانی برای انجام فعالیت های تبلیغی، مذهبی و آموزش مسائل دینی به مدارس سراسر کشور اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: ائمه جماعت با حضور در مدارس در كنار اقامه نماز جماعت به مسائل شرعي و شبهات ديني دانش‌آموزان پاسخ مي‌دهند.
معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به وجود 105 هزار مدرسه در کشور گفت: استفاده آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه علمیه امری لازم و ضروری است که باید به طور جدی از سوی هر دو نهاد پیگیری و دنبال شود./935/د
۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات