۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۳۱۸۸۹
رییس ستاد مرکزی اربعین:

رفتن افراد به عراق بدون تهیه روادید از نظر قانونی و شرعی دارای اشکال است

رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه غیر از دیگر مرزها مرز خسروی نیز در ایام اربعین حسینی باز است، گفت: رفتن افراد به عراق بدون تهیه روادید از نظر قانونی و شرعی دارای اشکال است.
حسین ذوالفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری، رییس ستاد مرکزی اربعین، امروز در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین که در سالن وزارت کشور برگزار شد، گفت:  پیامبر(ص) و اولیای الهی به همه مردم جهان تعلق دارند.

وی افزود: برهمین اساس اربعین حسینی نیز به همه مردم جهان تعلق دارد بنابراین امیدواریم پیاده روی اربعین زمینه ایجاد انسجام حق و حقیقت در میان مردم باشد.

رییس ستاد مرکزی اربعین تجمع اربعین حسینی را بسیار بی نظیر دانست و اظهار داشت: در برگزاری این راهپیمایی عظیم همه سازمانها و نهادها باید تلاش کنند و به دور از افراط و تفریط مروج فرهنگ اصیل اربعین باشند.

ذوالفقاری با تاکید براینکه میزبان اصلی زائران حسینی مردم عراق هستند، ابراز کرد: رعایت سنتها و ارزش‌های مردم عراق باید مورد توجه مسؤولان و مردم قرار بگیرد و این مهم باید در عمل و رفتار بروز یابد بسیاری از مردم ایران دوست دارند نذرهایشان را در این راهپیمایی ادا کنند تا کمکی به مردم عراق باشد اما این به معنای میزبانی ایرانیان نیست.

وی با اشاره به مردم محور بودن مراسم اربعین، گفت: مسؤولان باید به تسهیل تردد زائران ایرانی و غیر ایرانی از کشور به سوی کشور عراق تدابیر جدی داشته باشند تا این مراسم با نظم و امنیت بیشتر برگزار شود. ما دوست داشتیم که این مراسم به صورت رایگان برگزار شود اما به دلیل نپذیرفتن دولت عراق رفتن بدون روادید از نظر شرعی و قانونی دارای اشکال است.

رییس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه امسال مرز خسروی برای تردد زائران باز است، تصریح کرد: زائران برای تردد از دیگر مرزها باید توجیه شوند که در مرز مهران ما شاهد ازدحام جمعیت نباشیم اگر افراد بدون روادید بخواهند وارد کشور عراق شوند این امکان وجود دارد که مرزها بسته شود./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات