۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۳۱۸۶۹
حجت الاسلام حسین زاده مطرح کرد؛

پیش بینی حضور ۱۲۰ هزار زائر اربعین در قم

مسؤول قرارگاه اربعین قم با بیان این‌که ۱۲۰ هزار زائر داخلی و ۴۰ هزار زائر غیر ایرانی ایام اربعین در قم حضور پیدا می کنند، از خدمت رسانی به این زائران از سوی قرارگاه اربعین قم خبر داد.
حجت الاسلام مهدی حسین زاده؛ مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حسین زاده در دیدار اعضای قرارگاه اربعین استان قم با آیت الله علوی گرگانی که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به فعالیت های این قرارگاه در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته برای اولین بار در مصلای قدس، قرارگاه اربعین تشکیل شد و میزبانی از زائران اربعین در این مکان صورت گرفت.

وی افزود: در سال گذشته در طول 23 روز خدمتگزاری در این قرارگاه، از 67 هزار زائر پذیرایی شد که 12 هزار نفر از این زائران، از 10 کشور جهان به قم سفر کرده بودند.

مسؤول قرارگاه اربعین قم تصریح کرد: 1300 خادم از 7 استان کشور در این قرارگاه به خدمت رسانی به زائران پرداختند و 60 مبلغ خواهر و برادر مسلط به 5 زبان دنیا وظیفه ارتباط گیری با زائران و ترویج فرهنگ عاشورا را برعهده داشتند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در قرارگاه اربعین استان قم در سال گذشته خاطرنشان کرد: افزون بر اسکان و تغذیه زائران، برگزاری حلقه های معرفت، نماز جماعت، بزرگداشت شهدا با حضور پیکر پاک شهیدان، ارائه خدمات درمانی به بیش از 3 هزار زائر و همچنین اهدای بسته های فرهنگی از جمله خدماتی بود که در سال گذشته به زائران اربعین ارائه شد.

حجت الاسلام حسین زاده اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده امسال قرار است از 5 تا 25 صفر و به مدت 20 روز به زائرانی که در قم حضور پیدا می کنند خدمت رسانی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: پیش بینی خدمت رسانی به 120 هزار زائر داخلی و 40 هزار زائر غیر ایرانی که در این ایام در قم حضور پیدا می کنند را کرده ایم و تلاش می کنیم تا خدمات مناسب و آبرومندانه ای به این زائران داده شود.

مسؤول قرارگاه اربعین قم ادامه داد: بیش از 120 برادر و خواهر مبلغ در این ایام فعالیت های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی(ع) را برعهده دارند.

حجت الاسلام حسین زاده در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است تا مسؤولان دستگاه های اجرایی توجه ویژه ای به خدمت رسانی به قرارگاه اربعین قم داشته باشند تا بتوانیم خدمات خوبی به زائران ارائه دهیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات