۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۳۱۸۱۶
مسؤول طرح اکمال الدین در قزوین:

طرح اکمال الدین برای دومین سال در قزوین برگزار می‌شود

مدیر طرح اکمال الدین در قزوین گفت: طرح اکمال الدین سال گذشته برای نخستین بار در سطح کشور در استان قزوین در دو سطح تخصصی و عمومی با همکاری گروه فرهنگی آیینه ظهور برگزار شده و امسال نیز علاقمندان می‌توانند تا پایان مهر ماه برای شرکت در این طرح اقدام کنند.
اکمال الدین

حجت الاسلام سید هادی ابراهیمی، مسؤول طرح اکمال الدین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به جزئیات این طرح گفت: طرح اکمال الدین در دو سطح تخصصی و عمومی در 6 ترم و طی ۲ سال در فاز ۲ مدرسه علمیه بقیه الله ویژه برادران سال برگزار می‌شود.

وی در ادامه درباره پیشینه این طرح ابراز داشت: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور در استان قزوین با همکاری گروه فرهنگی آیینه ظهور از سال گذشته برگزار شده و مورد استقبال فراوان قرار گرفت و حتی از سایر استانها برای برگزاری طرح‌های مشابه با این مرکز تماس گرفته شد.

حجت الاسلام ابراهیمی درباره هدف برگزاری این دوره در کنار سایر مدرسه‌های علمیه اظهار داشت: طی چند سال گذشته ارتباط و ورود مردم به حوزه‌های علمیه سخت تر شده، بنابراین برای آشنایی و ارتباط بیشتر مردم با حوزه‌های علمیه و درس‌های حوزوی طرح اکمال الدین درنظر گرفته شد.

وی سپس به چگونگی شرکت در این طرح اشاره کرده و عنوان داشت: علاقمندان برای شرکت در دوره تخصصی لازم است از مدرک دیپلم و بالاتر برخوردار باشند، همچنین این افراد باید به دلیل تخصصی بودن درس‌های دوره پس از ثبت نام، در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کنند، اما ورود برای عموم افراد در دوره عمومی بدون آزمون آزاد است.

مسؤول طرح اکمال الدین ادامه داد: کلاس‌های دوره تخصصی سه روز در هفته و کلاس‌های دوره عمومی دو روز در هفته پس از نماز مغرب و عشا در مدرسه علمیه صالحیه برگزار می‌شود، که احکام،علوم قرآنی، سبک زندگی و تربیت فرزندان از جمله درس‌های دوره عمومی است.

وی با بیان اینکه به افراد شرکت کننده در طرح مدرک صادر می‌شود ابراز داشت: پس از پایان دوره برای افراد شرکت کننده در طرح مدرک معتبر صادر خواهد شد، البته افراد معمم نخواهند شد.

این مسؤول ادامه داد: در نخستین دوره این طرح که سال گذشته آغاز شد 60 نفر در دوره تخصصی پذیرفته شدند،‌همچنین دوره عمومی نیز در حال برگزاری است، دوره جدید نیز پس از پایان ثبت نام  و برژگزاری آزمون برای دوره تخصصی از آبان ماه آغاز خواهد شد،‌افراد علاقمند نیز با مراجعه به وبسایت طرح و یا به صورت حضوری می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

وی در پایان گفت: مشابه این طرح در سطح محدودتر در مدرسه علمیه فاطمیه برای خواهران برگزار می‌شود و با توجه به درخواست خواهران ممکن است در آینده این طرح برای خواهران نیز برگزار شود./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات