۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۳۱۷۹۵
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

انقلاب اسلامی محصول فرهنگی عاشورا است

حجت الاسلام شفیعی گفت: انقلاب اسلامی بستری ایجاد کرد که دور جدیدی از جوشش درونی و بالندگی قیام امام حسین(ع) به نمایش گذاشته شود و به واقع محصول فرهنگی عاشورا است.
شفیعی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های خود در مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز، با بیان اینکه خلوص نیت حسین(ع) و اصحابش عامل ماندگاری قیام کربلا است، اظهار داشت: میزان پذیرش اعمال درصد اخلاص آنها است از این رو در حدیث قدسی خداوند بهترین شریک معرفی شده چرا که هر پاداش هر عمل نیک را تمام و کمال به صاحب عمل می دهد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه شهید حججی حجت الهی، نماد غرور و سربلندی امت اسلام و آزادگان عالم است، ابراز داشت: شهید حججی مصداق سخن معروف امام (شهدا راه صد ساله عرفا را یک شبه طی کردند) است؛ زیرا کارها و نیت های چنین شهدایی تنها برای خداوند عزوجل بود و با چنین نیت خالصی جوشش درونی در فرد ایجاد می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه نهضت حسینی جوشش درونی غیرقابل خاموشی دارد، افزود: انقلاب اسلامی بستری ایجاد کرد که دور جدیدی از جوشش درونی و بالندگی قیام امام حسین(ع) به نمایش گذاشته شود و به واقع محصول فرهنگی عاشورا است که در بسط و توسعه مفهوم کربلا و قیام سیدالشهدا تأثیر به سزایی دارد.

حجت الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی فرصتی بود تا بعضی از مفاهیم عاشورا را که ناآشنا و یا تعبدا پذیرفته بودیم، در بطن جامعه مشاهده کنیم و دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیز فرصت جدیدی برای آشنایی دوباره مفاهیم عاشورا و رصد شرایط صدر اسلام در منطقه شام است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی مدافعان حرم تحلیل و درک مان از وضعیت فرهنگی و اجتماعی شام و کوفه بیشتر خواهد شد؛ البته عربده کشی و خودزنی نظام سلطه از حضور شیعیان در شامات درست و به جا و در عین حال کم است چرا که برای مکتب اهل بیت(ع) از روزگار امیرمؤمنان به بعد، امروز فرصتی فراهم شد تا پای شیعیان مولای متقیان به منطقه شامات باز شود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع) پس از غربت هزار و چهارصد ساله با سربلندی در شامات حضور یافته است، تصریح کرد: رهبری دستور دادند که هسته های حزب الله مساجد را در سوریه و برای جوانان سوری به راه اندازند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه جوشش درونی قیام امام حسین(ع) با خلوص الهی همراه است، اذعان کرد: چنین قیامی پایان ناپذیر و خداوند ضامن قیام و متعهد روضه سیدالشهدا است؛ از این رو برپاکنندگان مواکب و مجالس عزاداری اخلاص در عمل را فراموش نکنند.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به مفاهیم شعر آئینی در دو دهه اخیر گفت: امروزه در حوزه ادبیات نسلی پا گذاشته که شعرشان مصداق عبادت، نشر معروف و تعظیم شعائر دینی است./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات