۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۱۷۷۷
امام جمعه گلوگاه:

سرنوشت برجام درس عبرتی برای مسؤولان کشور شود

امام جمعه شهر گلوگاه با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه دفاعی کشور، گفت: برجام سراب و خیالی واهی بود و سرنوشت این روزهای برجام باید درس عبرت برای مسؤولان کشور شود تا بیش از این سرنوشت مملکت را به برجام گره نزنند.
محمد پوررمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، امام جمعه گلوگاه امشب در جمع مردم پاشامیر با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در خصوص مذاکره سیدالشهدا(ع) و برداشت غلط از آیات قرآن، گفت: آسمان و ریسمان بافتن عملکرد غلط دولت در خصوص مذاکرات هسته ای و عدم رعایت شروط  مقام معظم رهبری در برجام، نمی تواند برای توجیه آن قانع کننده باشد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی در دانشگاه از آیه 56سوره انفال برای مذاکره با آمریکا نتیجه گیری می کند در صورتی که یک کارشناس ساده دینی با توجه به آیه بعد، این برداشت را غلط و اشتباه می داند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند در آیه 57 سوره انفال به پیامبر(ص) دستور می دهد که اگر دشمنان با بدعهدی در جنگ و مقابل شما قرار بگیرند، باید حمله قدرتمند علیه آن ها داشته باشید تا عقبه های آنان متفرق و درس عبرتی برای دشمنان شود.

وی با اشاره به عهدشکنی های آمریکا و کشورهای غربی در خصوص اجرای تعهدات خود در برجام، اظهار داشت: به رغم بدعهدی های مکرر مقامات غربی درقبال برجام و نابودشدن بخش مهمی از دستاوردهای هسته ای و سرمایه های ملی در این بخش، تاکنون غربی ها گشایش چندانی در رفع تحریم ها انجام ندادند اما برخی ها در کشور مصر به اجرای برجام هستند.

حجت الاسلام پوررمضان تاکید کرد: زمانی که مشرکان پیمان با پیامبر را شکستند، پیامبر(ص) قدرتمندانه برخورد شدید و جدی و عزتمندانه با آن ها کرد.

وی ادامه داد: صلح حدیبیه ناشی از موضع قدرتمندانه و هوشمندانه پیامبر(ص) بود و موجب افزایش قدرت اسلام در مقابل کفار و مشرکان شد.

امام جمعه گلوگاه با بیان سرنوشت صلح حدیبیه، گفت: وقتی مشرکان با عدم پایبندی به پیمان صلح حدیبیه، عهد خود را نقض عهد کردند، پیامبر(ص) با اعزام نیروهای نظامی و لشکریان به مکه پایگاه مشرکان را در این شهر فتح کرد.

وی افزود: در زمانی که دشمنان ملت ایران عهدنامه خود را نقض می کنند، نباید شاهد تضعیف بخشی از قدرت دفاعی کشور از سوی یک مقام  عالی اجرایی باشیم.

حجت الاسلام پورمضان با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه سپاه و سخنان اهانت آمیز رئیس جمهور این کشور علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: متاسفانه فرصت های زیادی از سوی دولت و مجلس برای اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد داخل کشور به دلیل اتکا به سراب برجام از دست رفت.

وی ادامه داد: برجام سراب و خیالی  واهی بود که نه تنها از درخت آن میوه ای برای کشور حاصل نشد بلکه هر روز شاهد زیاده خواهی بیشتری از طرف غربی به ویژه آمریکایی هستیم.

استاد حوزه علمیه با بیان پیش بینی و تذکر مکرر مقام معظم رهبری در خصوص بدعهدی آمریکا و عدم عاقبت خوش از برجام برای کشور، گفت: سرنوشت این روزهای برجام باید درس عبرت برای مسؤولان کشور به ویژه اجرایی و مجلس شورای اسلامی شود و بیش از این سرنوشت کشور را به برجام گره نزنند و منتظر ثمردهی درخت برجام ننشینند.

وی نیاز کشور را کار و تلاش جهادی برای رفع مشکلات بیان کرد و افزود: کشور امروز نیازمند توجه به جوانان مومن انقلابی آتش به اختیار درحوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و فرهنگی است و دولت باید به جای شعار اقتصاد مقاومتی اجرای آن را مدنظر قرار دهد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات