۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۳۱۷۳۷
عالی پور مطرح کرد؛

فعالیت های فرهنگی مهم‌ترین بعد زیارت اربعین است

دبیر ستاد تسهیلات اربعین قم فعالیت های فرهنگی را مهم‌ترین بعد زیارت اربعین دانست و بر تلاش برای استفاده از این فرصت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا تأکید کرد.
عالی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا یونس عالی پور در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین استان قم که بعدازظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به فعالیت های انجام شده از سوی این ستاد عنوان کرد: فعالیت های چشمگیری برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران اربعین انجام شده است.

وی افزود: اعزام زائران به این همایش بزرگ جهانی که در واقع مانور تشیع در جهان محسوب می شود بسیار مهم است و باید تمام دستگاه های مرتبط وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

دبیر ستاد تسهیلات اربعین قم تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده تعدادی از مدیران دستگاه های مختلف استان به ایلام و مرز مهران اعزام شده اند تا با مشکلات موجود آشنا شده و راه های رفع آنها را بررسی کنند.

عالی پور فعالیت های فرهنگی را مهم‌ترین موضوع در بحث اربعین دانست و خاطرنشان کرد: در بحث اعزام زائران باید به بعد فرهنگی و فعالیت های فرهنگی توجه ویژه ای داشت.

وی اضافه کرد: باید تلاش کرد تا زائران با فرهنگ اربعین و ویژگی های نهضت حسینی(ع) آشنا شده و در مکتب اهل بیت(ع) درس ایثار و مقاومت بیاموزند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: باید تلاش شود که کاروان های مختلف از روحانی و مبلغ استفاده کرده و تبلیغ و پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران در دستور کار قرار گیرد.

دبیر ستاد تسهیلات اربعین قم ادامه داد: ویژگی مردمی بودن پیاده روی اربعین بایدحفظ شود و این موضوع به خوبی تبیین شود که دولت وظیفه آماده سازی بستر ارائه خدمات و پشتیبانی را برعهده دارد.

عالی پور در پایان خاطرنشان کرد: استان قم علاوه بر اعزام زائران اربعین، با خیل عظیم زائران خارجی و زائران دیگر استان ها نیز مواجه است که باید برنامه ریزی های لازم در زمینه مدیریت فضای درونی استان در بحث اربعین نیز به خوبی صورت گیرد تا بتوانیم میزبانی خوبی از زائران اربعین انجام دهیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات