۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۳۱۷۳۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

زیارت امام حسین عامل تقویت وحدت بین امت اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه باید عالمان دین برای تقویت وحدت بین مردم تلاش کنند، گفت: زیارت امام حسین (ع) از راهکارهای تقویت وحدت است؛ زیرا روایت های بسیاری از پیامبر اکرم (ص) در رابطه با فضایل این امام نقل شده است.
همایش نقش علما در بصیرت امت اسلامی- پیرانشهر حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در همایش نقش علما در بصیرت امت اسلامی که در شهرستان پیرانشهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند تقویت اخوت و برادری بین مذاهب اسلامی و به ویژه علما هستیم.

وی گفت:  در استان آذربایجان غربی از امنیت قابل قبولی برخوردار هستیم که این امر در نتیجه بصیرت و همچنین اخوت، برادری و صمیمت مثال زدنی علمای شیعه و سنی است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به جایگاه عالمان دین گفت: علمای دین در حقیقت وارثان انبیای الهی و خلفای رسول اکرم (ص) هستند و باید فعالیت هایشان در راستای تحقق رسالت پیامبر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد:  علما دین به عنوان وارثان پیامبر(ص) وظیفه دارند زمینه نورانیت دین را در مردم فراهم و آنها را از ظلمت جهل خارج کرده و به سوی نورانیت دین، قرآن و سنت هدایت کنند.

‌استاد حوزه و دانشگاه بر تعبد و تحجد علما تاکید کرد و گفت: علما و روحانیون برای هدایت مردم به معنویت و نورانیت، ابتدا باید خود را به وسیله تقوا، تعبد و راز و نیازهای شبانه معنویت و نورانیت بخشند و سپس با اعمال و کردار خود، مردم را در مسیر معنویت هدایت کنند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: علما به عنوان مبلغان دین نباید در وظیفه تبلیغ و تبیین آموزه های دینی کوتاهی کنند چراکه در این صورت باید در پیشگاه پیامبر (ص)  وخداوند شرمنده خواهند شد.

وی روشنگری و بصیرت دهی را از سوی عالمان دین به مردم را مورد تأکید قرار داد و  تصریح کرد: وضعیت سیاسی دنیا به گونه ای است که بیش از هر زمانی به وحدت، برادری و اتحاد نیازداریم و اگر در این برهه مبلغان دینی بر طبل تفرقه بکوبد واقعا غیرقابل قبول است و باید در محضر پیامبر جوابگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با بیان اینکه بر اساس فتاوا و سخنان بزرگان دین، زیارت قبور صالحان از وسیله های تقرب به درگاه الهی است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) از شاخص ها و نمادهای واقعی و نخستین صالحان است بنابراین نباید ابا و استیفا کنیم و براساس تعصبات این واقعیت را به مردم نگوییم و آنها را برای زیارت قبر امام حسین (ع) تشویق نکنیم.

امام جمعه ارومیه گفت: زیارت مرقد امام حسین(ع) موجب تقویت معنویت و اعتقادات می شود چراکه سیدالشهداء نماد معنویت و عبودیت است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: باید عالمان دین برای تقویت وحدت بین مردم تلاش کنند و زیارت امام حسین (ع) از مصادیق آن است که روایتهای بسیاری از پیامبر اکرم (ص) در رابطه با فضایل این امام نقل شده است.

گفتنی است، همایش نقش علما در بصیرت امت اسلامی امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات اهل سنت  استان آذربایجان غربی در شهرستان پیرانشهر برگزار شد./936/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات