۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۳۱۶۳۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

توجه ویژه به نماز مفاسد اجتماعی را کاهش می دهد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان بر قدرت بازدارندگی نماز تأکید کرد و گفت: برای اینکه مشکلات اجتماعی را کاهش دهیم باید در حوزه نماز سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه نماز تأکید کرد و گفت: نماز میله وسط خیمه دین است و کسی که ترک نماز کند بر لبه پرتگاه خروج از دین حرکت می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: غالبا افرادی که دچار مشکلات اخلاقی و فساد های اجتماعی می شوند، کسانی هستند که نماز را ترک کرده یا سبک می شمارند.

رییس ستاد اقامه نماز استان خاطر نشان کرد: اگر کسی نماز را با حضور قلب اقامه کند، همواره خود را در محضر خدا می بیند، لذا تقوی و پرهیزگاری او بیشتر می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد به روایتی از رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند: اگر زیاد حرف نزنید و از هوای نفس خود پیروی نکنید، هر چه من می بینم شما هم می بینید و هر چه من می شنوم شما هم می شنوید.

وی بر همکاری دستگاه های اجرایی استان جهت مرتفع شدن مشکل ساختمان ستاد اقامه نماز تأکید کرد و گفت: مبادا برای انجام کاری واجب، کار شبهه ناکی صورت پذیرد که امام حسین (ع) فرمودند: هر کس بخواهد از راه حرام به هدفش برسد، بداند که از هدفش دور می شود و از آنچه می ترسد، در دامش می افتد.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم ترویج فرهنگ نماز در جامعه به ویژه نسل جوان تأکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین ارکان دین نماز است، لذا افزون بر تبیین فلسفه نماز ، لازم است کلیه نهادهای فرهنگی برای ترویج و آموزش احکام نماز برنامه ریزی کنند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام رنجبر، دبیر ستاد اقامه نماز استان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت.

وی فعالیتهای ستاد اقامه نماز را به 3 دسته فرهنگی _ آموزشی، نظارت و ارزیابی و تحقیقاتی _ پژوهشی تقسیم کرد و گفت: شناسایی افراد و نهادهای تأثیرگذار و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش و حوزه های علمیه از جمله فعالیتهای ستاد اقامه نماز است./1305/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات