۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۳۱۵۱۹
جهانگیری:

پیوند میان ملت، دولت و رهبری پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌ امثال ترامپ است

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه پیوند میان ملت، دولت و رهبری پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی‌های امثال ترامپ است، گفت: مردم به نقش سپاه در تامین امنیت کشور کاملا آگاه هستند.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور عصر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی با بیان این که می خواستیم از برجام برای حل مشکلات مردم و مسائل پیچیده اقتصادی کشور استفاده کنیم، اظهار داشت: توافق برجام امتیازات زیادی برای کشور به همراه داشت.
وی با بیان این‌که در سایه برجام میزان صادرات نفت از یک میلیون بشکه به دو میلیون بشکه رسیده است، به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: همه دیشب دیدند که کسی برای نمایشنامه سراسر بولف و با هدف جنگ روانی رئیس جمهوری آمریکا دست نزد.
جهانگیری با اشاره به این‌که هیچ کس در دنیا و ایران تحت تاثیر جنگ روانی ترامپ علیه ایران قرار نگرفت، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف آمریکا این است که فضای حاکم بر اقتصاد کشور را ناامن کنند و باید همه تلاش ما باید این باشد که این فضا را سامان دهیم و همه برای حل مشکلات اقتصادی به صحنه آیند.
وی با بیان این‌که پیش از این نطق دونالد ترامپ در مقر سازمان ملل متحد نیز هواداری نداشت، گفت: شب گذشته نمایش ترامپ به صحنه آمد تا جنگ روانی علیه ملتی راه بیفتد، اما نه کسی در دنیا به او دست زد و نه کسی در ایران ترسید که نشان می دهد ترامپ بیش از همیشه در دنیا تنهاتر شده است.
جهانگیری با اشاره به موضع‌گیری نماینده اتحادیه اروپا در برابر سخنان ترامپ، تصریح کرد: دنیا پذیرفته که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده و آن را اجرایی کرده است؛ تنهایی ترامپ به این دلیل است که بی پایه و بی ادب تر از همیشه سخن گفت و به پیمان های جهانی احترام نگذاشت.
وی با تأکید بر این‌که رییس جمهوری آمریکا ننگی است که فقط به خاطر کسب رضایت یک عده روی کار آمده است، گفت: هشت ماه بعد از ریاست جمهوری ترامپ نطق دور از منطق و خرد؛ نشان داد که ایالات متحده در قبال مسائل و قواعد بین‌المللی پایبند نیست، در مقابل جهانیان شاهد بودند که آقای روحانی با سخنرانی مودبانه و منطقی خود پاسخ یاوه‌گویی ترامپ را داد.
معاون اول رییس جمهور پیوند میان ملت، دولت و رهبری پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی‌های امثال ترامپ است، افزود: مردم به نقش سپاه در تامین امنیت کشور کاملا آگاه هستند، امروز سپاه به نقطه ای رسیده است که قوت قلب کشورهای منطقه نیز به شمار می رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت استراتژیک، سابقه صنعتی و بخش خصوصی قدرتمند آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تبریز و آذربایجان دارای بخش خصوصی ریشه دار و توانمندی است، سیاست‌های جدید اقتصادی پیش گرفته ایم که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال تقویت بخش خصوصی باشیم.
جهانگیری ادامه داد: البته باید به این حقیقت آگاه بود که در مقطعی؛ قدرت‌های جهانی با تبلیغات گسترده چهره ای ناامن برای سرمایه‌گذاری در جهان ترسیم کرده بودند که با اتکا به توانمندی داخلی وارد مذاکره شدیم و به توافقی رسیدیم که امروز به عنوان الگویی برای حل مشکلات پیچیده بین المللی تبدیل شده است./935/
پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات