۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۳۱۴۲۲
مدیر اداره کل آموزش و پرورش قم مطرح کرد؛

فضای مجازی بزرگ‌‌ترین معضل پیش روی دانش آموزان

شیخ الاسلام فضای مجازی را معضل بزرگی برای دانش آموزان عنوان کرد و از اولیا خواست تا ۱۰ تا ۱۵ جلسه در کلاس های مهارت آموزی مدارس شرکت کنند.
حمیدرضا شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا شیخ الاسلام ظهر امروز به همراه اعضای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم با حضرت آیت الله علوی گرگانی در دفتر وی دیدار و گفت و گو کرد.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان قم در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های آموزش و پرورش قم پرداخت و گفت: آمورش و پرورش قم بیش از 241 هزار دانش آموز دارد؛ سال گذشته این آمار 235 هزار نفر بود که نزدیک به 6 هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این دانش آموزان در هزار و 400 کد واحد آموزشی در استان مشغول هستند و بیش از 15 هزار و 500 همکار آموزشی مشغول تربیت این دانش آموزان هستند.

شیخ الاسلام افزود: تمام سعی و تلاش ما این است که حضور و همکاری اولیای دانش آموران را در مدارس داشته باشیم، چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب نقش اولیا در مدارس بسیار اثر گذار است و سبب پیشرفت و توسعه علمی و تربیتی خواهد بود.

وی با بیان این که بیشتر مدارس قم درصدد هستد که از اولیا دعوت کنند، بیان داشت: 7 تا 9 نفر از اولیا انتخاب شده و در مسائل تربیتی و آموزشی با مدیران و معاونان مدارس همکاری خواهند داشت.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در هفته گذشته 5 دانش آموز قمی در المپیاد علمی شرکت کردند و موفق به کسب 4 مدال برنز و یک مدال طلا شدند؛ همچنین در آمار کنکور سراسری، استان قم رتبه 4 علمی کشور را کسب کرده که نشان دهنده بالندگی علمی این استان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: همه دستگاه ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و خوشبختانه این نگاه در مسؤولان استانی ایجاد شده است؛ دغدغه اولیا و مربیان، بحث تربیتی دانش آموزان است و با طرح های مختلف سعی کرده ایم که نسبت به دیگر استان ها برتری داشته باشیم.

شیخ الاسلام فضای مجازی را معضل بزرگی برای دانش آموزان عنوان کرد و افزود: تمام اولیا باید 10 تا 15 جلسه در کلاس های مهارت آموزی مدارس شرکت کنند تا توفیقات مدّنظر حاصل شود.

وی به موفقیت های فرهنگی دانش آموزان قمی اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته، دانش آموزان دختر و پسر قمی در مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی رتبه نخست را کسب کردند، در حالی که در 5 سال گذشته رتبه نخست را مشهد مقدس کسب می کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: در مجموع 102 هزار دانش آموز قمی در این مسابقات فرهنگی شرکت کردند و حدود 4500 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی در پایان شعار هفته پیوند اولیا و مربیان را اولیای سلامت و مدرسه کارآمد عنوان کرد./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات