۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۳۱۲۳۷
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

اربعین حسینی مؤمنان را یک دل و متحد می‌کند

آیت الله اراکی حضور ده‌ها میلیونی در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را نشانه یک دلی مسلمانان و منشأ نزول رحمت الهی بودن اهل بیت(ع) بر جامعه بشریت دانست.
آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ۲۱ مهرماه، که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب، وحدت در جامعه اسلامی را نشانه محبت خداوند به مؤمنان عنوان و درباره رابطه اهل بیت پیامبر با وحدت جامعه اسلامی سخنرانی کرد.

وی با بیان این‌که تفرقه، نفاق و دشمنی بین جامعه مؤمنان در مقابل وحدت قرار دارد، رخنه کردن دشمنی در بین جمعی را نشانه عذاب دانست و اظهار داشت: اهل بیت(ع) تضمین‌کننده وحدت در میان امت اسلامی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: اهل بیت پیامبر اساس اتحاد جامعه اسلامی و منشأ نزول رحمت الهی هستند و از هر جایی که برخی به مخالفت با اهل بیت پیامبر می‌پردازند و از آنجا ندایی می‌شنویم از همان جا هم ندای مخالفت و اختلاف بین جامعه اسلامی را هم می‌شنویم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی(ع)، بیان کرد: در آستانه یک تظاهرات عظیم ده‌ها میلیونی بی‌سابقه بی‌نظیر در تاریخ بشر هستیم؛ این تظاهرات که قطعا بیش از سی میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند، از معجزات پیامبر اکرم(ص) و نشانه آن است که اهل بیت(ع) منشأ نزول رحمت الهی بر جامعه بشریت هستند.

آیت‌الله ارکی افزود: همه مسلمانان با وحدت کلمه و اتفاقی که حول محور قرآن کریم، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دارند، یک دست و یک دل هستند و با این یک دستی و یک دلی رحمت خدا بر ما نازل خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس برخی روایات، از آن روزی که حسین بن علی(ع) در کربلا به شهادت رسید ملائکی در آسمان ندا سر دادند که دیگر برای این امت عید فطری که همه با هم بتوانند عید بگیرند اتفاق نخواهد افتاد و مؤمنان در عید فطر یکدست نخواهند شد و از آن روز شاهدیم که عید فطر ما یکی نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این‌که حتی در بین شیعیان هم برای روز عید فطر اختلاف است، گفت: اما در عاشورای حسینی همه ما یکی هستیم و هیچ‌گاه اختلافی برای روز عاشورا نداشته‌ایم، این نشانه آن است که حسین بن علی(ع) است که می‌تواند دل‌ها را یکی کند./920/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات