۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۳۱۰۷۸
امام جمعه ایرانشهر مطرح کرد؛

همکاری و تعامل میان خانواده و سیستم آموزشی؛ شاه‌ کلید حل مشکلات جوانان

امام جمعه ایرانشهر گفت: همکاری و تعامل میان خانواده و سیستم آموزشی شاه کلید حل مشکلات جوانان است.
حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی می‌گذارد.

وی افزود: اولین پایه‌های تعلیم و تربیت در نهاد خانواده گذارده می‌شود، محبت و عاطفه به فرزندان می‌تواند اراده متزلزل و روح آشفته آنان را درمان کند و آنان را به زندگی سعادتمند و موفق امیدوار سازد.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: برای تربیت و پرورش درست فرزندان، باید محیطی ایجاد کرد که در آن درگیری و اختلافی نباشد، محبت و صداقت، ایمان و عشق به خوبی‌ها، صمیمیت، وحدت و اتحاد می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و‌ پرورش مهم‌ترین و مؤثرترین نظام پرورش و رشد شخصیت نوجوانان و جوانان است ابراز داشت: ضرورت توجه به رشد شخصیت دانش آموزان موجب شده که این مسأله مهم به عنوان یکی از کارکردهای اساسی نظام آموزشی و پرورشی به حساب آید.

وی همکاری و‌ تعامل میان خانواده و سیستم آموزشی را شاه‌کلید حل مشکلات جوانان دانست و افزود: در صورتی اهداف عالی آموزش و‌ پرورش تحقق می‌یابد که هماهنگی و‌ تعامل با خانواده داشته باشد و با این روش مشکلات جوانان را رفع کنند.

امام جمعه ایرانشهر با تأکید بر اینکه منشأ بسیاری از مشکلات رفتاری و اجتماعی دانش آموزان ناشی از مسائل موجود در خانه و خانواده است خاطرنشان کرد: عدم ‌هماهنگی بین پدر ‌و ‌مادر، روابط نادرست میان آنان، ناسازگاری میان اعضای خانواده، افراط و تفریط در حمایت و‌ مراقبت، عدم توجه و نظارت بر دوستان فرزندان و غیره نقش اساسی در مشکلات جوانان و‌ نوجوانان دارند.

وی ادامه داد: شرایط امروز با گذشته خیلی فرق کرده و با توجه به هجمه‌های فرهنگی،‌ ورود گسترده اطلاعات و فناوری در زندگی روزمره باید مثلث خانواده، معلم و مدرسه در کنار هم حفظ شود تا مهارت‌های زندگی و ورود به اجتماع را به دانش آموزان بیاموزند.

حجت الاسلام ابطحی در پایان با اشاره به توصیه حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «رفتار استاد تأثیرگذارتر از گفتار اوست» تصریح کرد: اگر‌ معلمان واقعأ متدین بوده و رفتارشان متدینانه باشد چه معلم فیزیک باشد چه شیمی که هیچ ربطی به معارف اسلامی و دینی ندارد خواه یا ناخواه اثرگذاری مثبت خود را خواهد گذاشت./831ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات