۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۳۱۰۴۴
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

ترویج دین داری و معنویت سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی دین را به معنای راه و رسم صحیح زندگانی انسان ها دانست و گفت: ترویج دین داری و معنویت سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود؛ زیرا دین برنامه و قانون زندگی برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی امشب در جمع عزاداران حسینی در مسجد شهرجرد اراک،  با بیان اینکه در رابطه با دین باید به سه شاخصه دین شناسی، دین باوری و دین یاوری در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: اولین شاخصه دین، دین شناسی است و یکی از اثرات شناخت آن، ایستادگی است.

مدیرستاد اقامه نماز استان مرکزی در رابطه با نقش دین شناسی در جامعه امروز، افزود: با توجه به گستردگی گردش اطلاعات در جوامع امروزی، شناخت کامل دین سبب ایستادگی و مقابله با شبهات خواهد شد.

حجت الاسلام رودبارانی دین را به معنای راه و رسم صحیح زندگانی انسان ها دانست و اظهار داشت: ترویج دین داری و معنویت سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود و دین برنامه و قانون زندگی برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.

مدیرستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به سخن امام صادق(ع) در رابطه با اهمیت دین و محبوبیت انسان تاکید کرد: امام صادق(ع) فرمودند: دین باعث محبوبیت می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی دومین شاخصه دین را دین باوری برشمرد و تشریح کرد: دستورات دینی در جهت مصالح و مفاسد انسان است و خداوند متعال هر چیزی را که برای انسان مفید بوده حلال و هر آنچه را که سبب آسیب رساندن به او می شود حرام اعلام کرده است.

وی به مضر بودن نوشیدن مشروبات الکلی اشاره کرد و گفت :خداوند متعال شراب را بر مسلمانان حرام کرده است، زیرا سبب از بین رفتن قوه عاقله انسان می شود و او را به حیوانی با قدرت خور، خواب، خشم و شهوت تبدیل می کند.

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه به مفید بودن رعایت حجاب برای بانوان نیز اشاره کرد و افزود: خداوند رعایت حجاب را برای زنان واجب کرده است و در آیه ۵۹ سوره احزاب می فرمایند: )( یا ايها النبى قل لازوجك و بناتك و نساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك ادنى ان يعرفن فلا يوذين و كان الله غفورا رحيم(( هان اى پيامبر! به همسرانت، دخترانت و زنان مؤمنين، بگو تا جلباب خود پيش بكشند، بدين وسيله بهتر معلوم مى شود كه زن مسلمانند، در نتيجه اذيت نمى بينند، وخداهمواره آمرزنده رحيم است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی سومین شاخصه دین را دین یاوری بیان کرد و خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) فرمود: با عمل، به یاری دین بپردازیم.

وی با اشاره به این که امروزه امام عصر(عج) نیز همانند امام حسین(ع) در روز عاشورا نیاز به یاری مسلمانان دارند، افزود: شناخت دین منجر به یاری امام زمان(عج)، قدم نهادن در راه خدا و سعادت دنیا و آخرت می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی به قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: دلیل آنکه سیدالشهدا(ع) همراه با اعضای خانواده، یاران و تمام اموال خویش در مقابل دشمنان ایستاد، در خطر بودن دین مبین اسلام بود.

حجت الاسلام رودبارانی در بخشی دیگر از سخنان خود در رابطه با عوامل موثر در بهره برداری کافی از نماز بیان داشت: توجه به سه عامل زمان، مکان و نوع نماز خوانده شده منجر به بهره برداری صحیح از نماز می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز مرکزی در رابطه با نقش زمان در بهره برداری مفید از نماز، بیان کرد: ثواب نماز اول وقت، بسیار زیاد است، نمازهایمان را اول وقت بخوانیم تا به آقا سیدالشهداء(ع) اقتدا کنیم.

وی درباره نقش مکان در برخورداری درست از نماز اضافه کرد: ثواب نماز خواندن در مساجد و مشاهد ائمه(ع) بسیار است و مساجد از جهت ثواب متفاوت هستند و همچنین بالاترین ثواب از جهت مساجد، متعلق به مسجدالحرام است.

حجت الاسلام رودبارانی در رابطه با نقش نوع نماز خوانده شده در بهره مند شدن از نماز افزود: نماز به دو صورت فرادا و جماعت خوانده می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی مردم را به شرکت بیشتر در نماز جماعت سفارش کرد و در رابطه با ثواب آن بیان کرد: نماز خود را اول وقت، در مسجد و به جماعت بخوانید.

وی افزود: خداوند متعال فرشته ای دارد که تعداد قطرات باران فرود آمده بر زمین و تعداد قطرات بارانی که قرار است در آینده بر زمین فرود بیاید را می داند، اما از ثواب نماز جماعت بی اطلاع است. هیچکس،جز خداوند از ثواب نمازی که به جماعت خوانده می شود آگاه نیست.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در پایان به سفارش قرآن کریم به نماز تاکید کرد و گفت: واژه صلاة از ۹۰ تا ۱۱۰ بار در قرآن آمده است و خداوند نیازی به عبادت شدن از سوی مخلوقاتش ندارد اما نماز، یک معجون انسان ساز است./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات