۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۳۰۹۳۳
همزمان با پنجمین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی؛

مراسم استقبال نمادین از رهبری در بجنورد برگزار شد

همزمان با نوزدهم مهر، پنجمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی مراسم استقبال نمادین از رهبری با حضور مردم و مسؤولان در بجنورد برگزار شد.
مراسم استقبال نمادین از رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز نوزدهم مهر، همزمان با پنجمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، مراسم گرامیداشت سفر معظم له به استان با عنوان «حماسه حضور» با استقبال نمادین از رهبری در بجنورد برگزار شد.

پیش از ظهر امروز مراسم استقبال نمادین از رهبر معظم انقلاب با حضور مردم و مسؤولان در مقابل فرودگاه بجنورد برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مراسم با پای پیاده مسیر فرودگاه تا میدان قائم (عج) و مصلای امام خمینی (ره) مرکز خراسان شمالی را طی کردند.

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی، علما و روحانیون، طلاب، مسؤولان و مدیران کل استان به همراه جمعی از مردم بجنورد حضور داشتند.

رژه موتوری یگان‌های نظامی، گل‌باران مسیر استقبال و راهپیمایی مردم و مسؤولان به یاد سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی ازجمله ویژه‌برنامه‌های این آیین بود و پایان‌بخش آن هم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در جمع مردم استان در محل مصلای بجنورد بود.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهرماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت‌روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه‌ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه‌ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است.

در این سفر همچنین 15 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 200 میلیون تومان درزمینهٔ حوزه‌های علمیه شامل احداث مدارس علمیه، استادسرا و حوزه علمیه جامع به تصویب رسید که همه این طرح‌ها اجرایی شده است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات