۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۳۰۹۰۰
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خواستار شد؛

هم‌افزایی نهادهای فرهنگی برای تجلی هنر مقاومت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خواستار هم‌افزایی بیش از پیش نهادهای فرهنگی برای برگزاری مطلوب نخستین جشنواره استانی موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه در تبریز شد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای انجمن موسیقی و سازمان بسیج هنرمندان استان از برگزاری نخستین جشنواره استانی موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره فرصتی برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در قالب هنر موسیقی خواهد بود.

محمدپور، تلاش برای ظهور و بروز خلاقیت و نوآوری در حوزه موسیقی ارزشی،‌ به کارگیری هرچه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های انسانی و اسلامی و تقویت روحیه مقاومت در جامعه‌ و ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی توجه هرچه بیشتر جوانان به مضامین دفاع مقدس و ایثار و شهادت، ‌مقاومت، ‌استکبارستیزی، بیداری اسلامی در موسیقی و شناسایی استعدادهای جوان جهت صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه  و شناسایی استعدادهای هنری استان را از دیگر اهداف برگزاری نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مهم‌ترین ویژگی هنر و موسیقی حماسی را برانگیختن و تقویت روحیه وطن دوستی،  دفاع، مقاومت و حماسه آفرینی و گسترش و تعمیق وحدت و انسجام ملی دانست و گفت: دفاع مقدس حماسه‌ای است که گوشه گوشه آن می‌تواند بهانه و دستمایه آفرینش آثاری شاخص و فاخر باشد.

محمدپور خواستار هم‌افزایی بیش از پیش نهادهای فرهنگی برای برگزاری مطلوب جشنواره شد و افزود: تعدد حوزه‌ها و موضوع‌ها و موازی‌کاری‌ها نباید مانعی برای برگزاری موثر و مطلوب این جشنواره باشد، باید در حوزه‌ هنر مقاومت تولیدات مستمر داشته باشیم تا به کمک آن روحیه مقاومت، ایثار،‌ فداکاری و شهادت زنده بماند.

وی با بیان این‌که حماسه باشکوه دفاع، مقاومت و ایثار در دوران هشت سال دفاع مقدس جلوه‌ای ارزشمند از تاریخ معاصر کشور در اذهان عمومی به یادگار گذاشته است، گفت: انقلاب مشروطه،‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امروز حماسه مدافعان حرم، حرکت‌های حماسی باشکوهی از مردم هستند که باید به کمک هنر ماندگار شوند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات