۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۳۰۸۲۴
امام جمعه تبریز:

تعامل پلیس فتا با حوزه های علمیه ضروت دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: پلیس فتا باید ارتباط خود را با اساتید حوزه های علمیه و اساتید دانشگاه بیشتر کند تا بتواند به همه شبهات مردم در این فضا پاسخگو باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در بازدید از مرکز پلیس فتای نیروی انتظامی استان که همزمان با هفته نیروی انتظای ترتیب یافت، اظهار داشت: فضای مجازی همواره با تهدیدها و فرصت‌های مختلفی همراه بوده است.
وی با بیان این‌که تبدیل تهدیدهای موجود در فضای سایبری به فرصت‌هایی برای تعالی نظام در عرصه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین وظایف فعالان این عرصه است، خاطرنشان کرد: پلیس فتا نقش بسیار مهم و موثری در جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب در بین افراد جامعه دارد.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که پلیس فتا در سالم‌سازی فضای مجازی نیز نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: نمی توان تنها به این خاطر فضای مجازی را تعطیل کرد بلکه باید در این فضا حضور فعال و بیشتری داشته باشیم تا از اثرات حضور اقلیت ها کاسته شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌‌هاشم با تأکید بر این‌که پلیس فتا می‌تواند با اقدامات  و پیشگیری های لازم آرامش را میان خانواده ها به ارمغان بیاورد، افزود: امروز با توجه به اهمیتی که مقام معظم رهبری به فضای مجازی می‌دهند، باید به صورت فعال حضور پیدا کنیم و این حضور باید حضوری اثر گذار باشد.
وی با تأکید بر خروج از موضع انفعالی کشور در مسأله مقابله با تهدیدهای نرم دشمن در فضای مجازی گفت: در تهاجم فرهنگی دشمن به مغزها، باورها و فرهنگ ها می تازد و در این راستا وظیفه همگی ما است که با اندیشه های وارداتی مقابله کنیم، به عبارت دیگر باید تهدیدهای دشمنان را شناسایی کرده و به فرصت تبدیل کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر مشارکت پلیس فتا در گسترس مبانی و ارزش های دینی در فضای مجازی و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان جامعه گفت: پلیس فتا باید ارتباط خود را با اساتید حوزه های علمیه و اساتید دانشگاه بیشتر کند تا بتواند به همه شبهات مردم در این فضا پاسخگو باشد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با تأکید بر این‌که نیروی انتظامی وظیفه دارد با مظاهر تهاجم فرهنگی در شرایط کنونی برخورد داشته باشد، تصریح کرد: همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده است، به یقین با ارتقای سواد رسانه‌ای و فرهنگ حضور در فضای مجازی می توان مقابل برخی آسیب های اجتماعی و اخلاقی را گرفت./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات