۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۳۰۶۴۸
آیت‌الله محمودی گلپایگانی:

امام حسین تسخیر کننده قلوب است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان اینکه امام حسین(ع) تسخیر کننده قلوب است، گفت: مسلمانان و غیر مسلمانان در سراسر جهان برای شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری می‌کنند.
آیت الله محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی قدیمی‌ترین ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، امروز در جلسه درس اخلاق که در مصلای صاحب الزمان(عج)شهرستان ورامین برگزار شد، گفت: امام زین‌العابدین(ع) به سبب عبادات فراوان و سجده‌های طولانی سیدالساجدین نام گرفتند.

وی افزود: امام سجاد(ع) پس از حادثه تلخ کربلا 35 سال به بیداری و روشنگری مردم اقدام کردند.

آیت الله محمودی گلپایگانی امام سجاد(ع) سفیر بازمانده از کربلا بودند، ابراز کرد: امام سجاد(ع) در زمان واقعه عاشورا در بستر بیماری به سر می‌بردند و راز بیماری ایشان این بود که حضرت در نبرد شرکت نکند تا مبادا چراغ امامت برای همیشه خاموش شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: بیماری امام سجاد(ع) یک مصلحت الهی بود تا تکلیف از ایشان ساقط شود.

قدیمی‌ترین امام جمعه کشور در خصوص ورود کاروان اسرای کربلا به شهرهای کوفه و شام، گفت: حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) با ورود به شهرهای کوفه و شام اقدام به روشنگری مردم کردند تا دشمن نتواند عاشورا را به نفع خود مصادر کند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان اینکه امام حسین(ع) تسخیر کننده قلوب است، گفت: امروز ما شاهد برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر جهان هستیم نه تنها مسلمانان بلکه برخی از غیر مسلمان نیز در این مجالس حضور یافته و در مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم می‌ریزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منشأ عزت امام حسین(ع) ایثار و گذشتی بود که برای رضای خدا انجام داد ایشان همه هستی خود را برای خدا فدا کرد و خدا نیز هر چه داشت به ایشان بخشید./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات