۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۳۰۵۵۲
آیت الله طه محمدی:

ترویج فرهنگ قرآنی از وظایف اصلی مسؤولان است

امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی سبب شکوفایی فعالیت های قرآنی در ایران شد اما این مساله نباید سبب غفلت مسؤولان از پیشرفت در این راه شود.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در جلسه شورای قرآن استان همدان، گفت: مسؤولان باید در راستای گسترش فرهنگ قرآنی بیشتر بکوشند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی اهل سنت ابراز داشت: امروزه اهل سنت در باب قرآن و قرآن آموزی فعالیت های فراوانی انجام می دهند، قرآن آموزی در کشور باید از سنین کم آغاز شود.

امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی سبب شکوفایی فعالیت قرآنی در ایران شد ولی این مساله نباید سبب غفلت مسؤولان از پیشرفت در این راه شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج قرآن کریم اظهار داشت: قرآن معجزه الهی است و خداوند متعال افرادی را که در ترویج این کتاب آسمانی فعالیت می کنند را یاری می کند.

آیت الله طه محمدی بیان داشت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی قرآن محوری بود، آرمان های امام راحل و اصول انقلاب قرآن کریم است، تداوم انقلاب اسلامی به ترویج فرهنگ قرآنی در کشور بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر مسؤولان از قرآن جدا شوند انقلاب و اسلام ضربه می خورد، بنده معتقدم که علم قرآنی به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و عمل مسؤولان کشور باید قرآنی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با اشاره به شخصیت حجاج ابن یوسف سقفی گفت: حجاج یکی از جنایتکاران تاریخ اسلام به شمار می رود و این در حالی است که او یک حافظ قرآن زمان خود بود به همین دلیل فرهنگ قرآن باید در تمامی سطوح جامعه نهادینه شود./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات