۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۳۰۴۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دنیای عزتمند توأم با آخرت سعادتمند از تأکیدات دین اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: از منظر اسلام و آموزه‌های دینی به همان اندازه که آخرت سعادتمند دارای اهمیت است، دنیای عزتمند نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از ائمه جمعه و روحانیان، اظهار کرد: نکته مهمی که نباید از آن غفلت کنیم پیامدهای زیان‌بار و ویرانگر وابستگی و بیکاری و سستی و تنبلی است.

وی افزود: مردم و به‌ویژه جوانانی که چشم به دست دیگران دارند و از استقلال شخصیت برخوردار نیستند و به‌جای نشاط و پویایی، گرفتار سستی و تنبلی و تن‌پروری شده‌اند، لغزنده‌اند و با کمترین هزینه در کام توطئه‌ها گرفتار می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: موضوع کسب و کار و تجارت و فعالیت اقتصادی به آن اندازه مهم است که خداوند پس از دستور به برگزاری نماز جمعه مردم را به آن سمت و سو فرمان می‌دهد و به آنان گوشزد می‌کند که فقط به نماز و ذکر تنها بسنده نکنند، بلکه در متن بندگی و یاد الهی، به تولید و تلاش برای زندگی بهینه و دور از وابستگی به این و آن نیز اهتمام ورزند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که از منظر اسلام و آموزه‌های دینی به همان اندازه که آخرت سعادتمند دارای اهمیت است، دنیای عزتمند نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید: «الْمَنِیةُ وَ لَا الدَّنِیةُ وَ التَّقَلُّلُ وَ لَا التَّوَسُّل» و تأکید می‌کند به اندک قناعت ورزیدن آری، به دیگران وابسته بودن نه. مرگ و شهادت در راه آرمان دینی آری، تن به پستی دادن نه.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در سوره جمعه توصیه به شرکت در نماز و نماز جمعه در کنار توصیه و تأکید به تولید و تجارت و کار و کسب آمده است؛ یعنی اینکه در فرهنگ دینی، کار عزتمندانه و تجارت همراه با انصاف و رعایت آداب فقهی و رعایت حلال و حرام، مانند نماز و ذکر خدا دارای ارزش و اعتبار است؛ ازاین‌رو، ضمن توصیه به تولید و تجارت، توصیه به «ذکر کثیر» هم آمده است.

وی اظهار کرد: امید است تریبون‌های مقدس نماز جمعه که سخنگوی نظام و ولایت به شمار می‌روند، مردم را به آموزه‌های دینی بیشتر آشنا سازند تا در پرتو این آموزه‌های ناب، کشوری متمدن و متدین داشته و الگویی برای دیگر کشورهای به پا خاسته از زنجیر بردگی و ستم باشیم./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات