۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۰۴۹۸
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

دینداری عامل عاقبت بخیری است

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه دینداری عامل عاقبت بخیری مسلمانان جهان است، گفت: امام حسین(ع) و یاران با وفایش نمونه بارز دینداری بودند و در تاریخ جاودانه شدند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی امشب در جمع عزاداران حسینی در مسجد شهرجرد اراک، با بیان اینکه دینداری عامل عاقبت بخیری مسلمین جهان است، گفت: امام حسین(ع) و یاران با وفایش نمونه بارز دینداری بودند و در تاریخ جاودنه شدند.

تلاش در مسیر حفظ دین

حجت الاسلام رودبارانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) سه حلقه از اطرافیانش را در جهت حفظ دین فدا کرد، افزود: حلقه اول یاران باوفای ایشان بودند که در واقعه کربلا با شهادت خود برای حفظ دین تلاش کردند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اینکه حلقه دوم را حضرت ابوالفضل عباس(ع) و حضزت علی اکبر(ع) و سایرهاشمیون تشکیل می دهند افزود: حلقه سوم  را بانوان، کودکان و اهل بیت امام حسین(ع) تشکیل می دادند که با صبر و استقامت خود مظهر واقعه دینداری بودند.

حجت الاسلام رودبارانی با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمودند با وفاتر از اصحاب من وجود ندارد، گفت: امام حسین(ع) و اصحاب با وفایش برای نجات دادن دین در آن برهه خطرناک قیام عاشورا را در تاریخ رقم زدند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: امام حسین(ع) زمانی که خلافت یزید را نظاره کرد، گفت: فاتحه اسلام باید خوانده شود و با درک عمیق از این موضوع با ایستادگی در مقابل یزیدیان در کربلا دین مبین اسلام را زنده کرد.

دین، توضع و بخشش سه عامل محبوبیت

حجت الاسلام رودبارانی در بخش دیگری از سخنان خود به سخن امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند سه عامل سبب محبوبیت می شود که آن سه دین، توضع و بخشش است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل العباس(ع) با این سه ویژگی محبوبیتی ابدی دارد، افزود: حضرت ابوالفضل عباس(ع) فردی دین مدار، متواضع و بخشنده بود و با ایثار و از خودگذشتگی خود به واقع برادری خود را به امام حسین(ع) ثابت کرد.

حجت الاسلام رودبارانی با بیان اینکه رسول خدا(ص) تاکید داشتند والدین به فرزندان خود همواره باید واجبات دین را آموزش دهند، گفت: همانطور که باید فرزندان در راستای کسب علم آموزی حرکت و گام بردارند، باید معارف اسلامی را نیز به همان اندازه فرا بگیرند.

دین شناسی، دین باری و دین یاوری سه وظیفه اصلی مسلمین در مقابل دین

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اینکه مسلمانان نسبت به دین سه وظیفه بر عهده دارند، افزود: دین شناسی، دین باری و دین یاوری سه وظیفه اصلی مسلمین در مقابل دین است.

حجت الاسلام رودبارانی خاطر نشان کرد: ایستادگی در مقابل شبهات دینی و پایبندی به دین اسلام از آثار مهم دین شناسی به شمار می رد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه باور کردن دستورات الهی همچون عفاف و حجاب از آثار دین باوری است، اظهار کرد: حرکت و گام برداشتن در مسیر دین و توسعه و ترویح معارف اسلامی مظهر دین یاوری است./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات