۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۰۴۲۴
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

مدارس از سکولار بودن خارج شوند

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که مدارس باید از سکولار بودن خارج شوند، گفت: یاد دادن دین پیامبر(ص) یکی از وظایف مهم مدیران و معلمان در مدرسه ها است که باید بچه ها افزون بر علم و دانش، احکام دین را خوب یاد بگیرند تا به مشکلی برخورد نکنند.
آموزش و پرورش مدارس
معلم معلم

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مدارس نقش مهمی در تربیت دینی جوانان و نوجوانان دارند.

وی افزود: یکی از مهم ترین کارهایی که مدارس باید برای بچه ها برنامه ریزی کنند این است که به بچه ها ادب دینی یاد دهند تا بتوانند در جامعه ادب داشته باشند تا مورد احترام دیگران قرار گیرند.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که والدین به مدارس اعتماد دارند، اظهار داشت: والدین بچه های خود را به امید یاد گرفتن علم و دین به مدارس می فرستند تا بچه های خود در آینده برای خود کاری داشته باشند و علم یاد بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: یاد دادن دین پیامبر(ص) یکی از وظایف مهم مدیران و معلمان در مدرسه ها است که باید بچه ها علاوه بر علم و دانش، دین و احکام دین را خوب یاد بگیرند تا به مشکلی برخورد نکنند.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که یاد دادن دین امروزه وظیفه اصلی معلمان به بچه ها است، بیان داشت: متأسفانه امروزه بعضی از مدارس کشور به سمت ملاک های غربی رفته اند و الگو تربیتی خود را از غرب گرفته در حالی که دین اسلام در بحث تربیت مباحث زیادی را در کتب شیعه وارد کرده است.

وی ابراز داشت: چرا بعضی از بچه ها بعد از ده سال درس خواندن هنوز نماز و قرآن را در مدارس یاد نگرفته اند و این کوتاهی معلمان در مدارس را می رسانند که خودشان هم دین را یاد ندارند و معلم شده اند.

حجت الاسلام شاه حیدری بیان داشت: تربیت فرزندان به خانواده محدود نمی شود و مدرسه و معلمان نقش پررنگی در اثر گذاری بر فرزندان دارا هستند که باید به این امر مهم توجه شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با توجه به این که تفکر علم مهم تر از خواندن نماز در مدارس، خطری برای بچه ها و  کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: معلم هایی در مدارس هستند که در وقت نماز، باز هم درس را گفته و اعتنایی به نماز ندارند.

وی با اشاره به این که مدارس از سکولار بودن خارج شوند، اظهار داشت: بهترین مباحث تربیتی متعلق به اسلام بوده  کسی که در زندگی خود به دنبال تربیت اسلامی برود می تواند زندگی خوبی را در دنیا و آخرت برای خود داشته باشد.

حجت الاسلام شاه حیدری بیان داشت: والدین باید نسبت به تربیت بچه های خود حساس باشند و حتی زمانی که بچه های آنان در مدارس بوده باید برای تربیت بهتر فرزندان خود با معلمان ارتباط داشته تا مشکلات بچه های خود را بفهمند.

وی در پایان با بیان این که والدین باید در تمام زندگی فرزندان خود، نظارت کافی را حتی در مدرسه بر بچه های خود داشته باشند، گفت: والدینی که فکر می کنند بعد از فرستادن فرزندان به مدرسه دیگر نظارت بر آنها لازم نیست آگاه باشند که این تفکر اشتباه و خطرناک است./9707/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات