۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۳۰۳۴۶
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

اقامه نماز راهکار ایستادگی در مقابل شیطان است

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه راهکار ایستادگی در مقابل شیطان، اقامه نماز است، گفت: نماز در فضاهای اجتماعی سبب امنیت، در خانواده منجر به تحکیم بنیان خانواده و در فضاهای سیاسی باعث بیداری وجدان سیاست مداران می شود .
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی امروز در نشست دبیران شهرستانی ستاد اقامه نماز استان مرکزی در اراک با ارائه دستور کار گزارش از شش ماهه اول کاری آن ها، بررسی نماز ظهر عاشورا و نماز در فضای مجازی بیان کرد: حجت الاسلام قرائتی گفتند، باید با هر قومی با زبان خودشان صحبت کرد.

اهمیت استفاده صحیح از فضای مجازی در مسیر بهره مندی از اندیشه های اسلامی

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: خداوند در آیه 4 سوره ابراهیم در قرآن می فرمایند:  «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَکيمُ»، ما هیچ پیامبری را، جز به زبان قومش، نفرستادیم؛ تا (حقایق را) برای آنها آشکار سازد؛ سپس خدا هر کس را بخواهد (و مستحق بداند) گمراه، و هر کس را بخواهد (و شایسته بداند) هدایت می‌کند و او توانا و حکیم است.

وی افزود: امروزه فضای مجازی زبان نسل جوان است و مردم بسیاری از اطلاعات خود را از طریق شبکه های اجتماعی مختلف کسب می کنند.

حجت الاسلام رودبارانی در رابطه با اهمیت استفاده صحیح از فضای مجازی برای نشر هر چه بیشتر اندیشه های اسلامی افزود: ما باید برای نشر احکام اسلامی به بهترین شکل ممکن از بستر فضای مجازی استفاده کنیم تا بتوانیم معارف نماز را با دقت و صحت انتقال دهیم. این امر سبب گسترش مخاطبان از قشر جوان و عامه مردم خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به نقش لاینفک و جدانشدنی نماز در زندگی انسان، تشریح کرد: نماز نقش بسزایی در سعادت،کمال وعاقبت بخیری انسان دارد و درمحیط های اجتماعی، فضاهای سیاسی، خانواده و زمینه های شخصی سبب رشد و تعالی بشر می شود.

تشریح نقش نماز در تعالی و کمال انسانی

وی در ادامه به تشریح نقش نماز در تعالی و کمال انسانی پرداخت و تاکید کرد: نماز در فضاهای اجتماعی سبب امنیت، در خانواده منجر به تحکیم بنیان خانواده و در فضاهای سیاسی باعث بیداری وجدان سیاست مداران می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی اضافه کرد:  سیاست مداران آگاه، آرمان های انقلاب، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا را فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام رودبارانی به نقش آثار فوق العاده ای که در نماز وجود دارد اشاره کرد و گفت: امروزه به فضای مجازی باید به عنوان فرصتی ارزشمند نظاره کنیم، تا بتوانیم معارف والای نماز را به همراه آثار خوب آن برای قشر جوان به خوبی بیان کنیم.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی خاطر نشان کرد: ما باید از تمام امکانات،به خصوص فضای مجازی، برای نشر هر چه بیشتر فرهنگ غنی دین و معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با استفاده صحیح از استعدادها و توانایی های جوانان جامعه اسلامی در فضای مجازی تصریح کرد: ما باید با سیاست گذاری صحیح، اقدامات سنجیده، تولید محتواهای اسلامی جذاب و حضور فعال و تاثیرگذار در عرصه فضای مجازی باعث گسترش فرهنگ نماز در جامعه اسلامی شویم.

نقش مبلغین و روحانیان در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه با توجه به نفوذ دشمن و نقشه های شوم بدخواهان به نقش مبلغین و روحانیان در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز اشاره کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با تاکید بر اینکه در رابطه با تهاجمات بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز دشمنان به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

حجت الاسلام رودبارانی با بیان اینکه  یکی از دشمنان اصلی و قسم خورده انسان، شیطان است، خاطرنشان کرد: شیطان فرمانده همه دشمنان ما است، آن ها را به صورت نامحسوس سازماندهی کرده و برای جنگ با بندگان خدا تحریک می کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه یکی از راه های ایستادگی در مقابل شیطان، اقامه نماز است، خاطر نشان کرد: امام زمان(عج) در رابطه با نقش بسزای نماز می فرمایند: هیچ عملی بهتر از نماز، پوزه شیطان را به خاک نمی مالد.

وی افزود: جنود شیطان برای فاصله گرفتن مردم از نماز با انتشارمحتواهای مبتذل ،از فضای مجازی استفاده می کند تا منجر به دوری مخلوق از خالق خود شود.

روحانیان باید به شناخت کاملی از دشمنان برسند

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه تاکید کرد: روحانیان باید به شناخت کاملی از دشمنان برسند و بدانند که چه کسانی مانع از تبلیغات دینی موثر و ارشاد بندگان خدا می شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: در مرحله بعد روحانیان باید نسبت به امکانات، ظرفیت ها و توانایی های دشمنان آگاهی داشته باشند و برای مقابله با نقشه های دشمن راهکار ارائه دهند.

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه به شناخت نیاز جوان امروز تاکید کرد و گفت: امروز باید در حد توان نیاز مخاطب جوان را بشناسیم و مطالب ناب دینی و اعتقادی با اهمیت همانند نماز را، طبق نیاز روز دسته بندی کرده و ارائه دهیم.

به گزارش رسا، ستاد اقامه نماز، ‌مؤسسه‌اي است غيردولتي كه با تنفيذ مقام‌ معظم‌ رهبري(مدظله‌العالي) و تحت نظر هيأت امنايي متشكل از شخصيت‌هاي فرهنگي در سال 1369 تأسيس شد. دفاتر ستاد اقامه نماز در مراكز استان‌هاي كشور و 320 شهرستان،‌ وظيفه ترويج و توسعه فرهنگ نوراني نماز را عهده‌دار هستند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات