۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۳۰۲۹۶
حجت الاسلام ادیب یزدی:

همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق مفهومی جز خیانت و به ذلت کشیدن اسلام و مسلمین ندارد

استاد حوزه علمیه گفت: تشخیص عزت و ذلت از میان وقایع منطقه کار دشواری نیست، چرا که همه می‌دانند که با شرایط فعلی کشور عراق، برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان، مفهومی جز خیانت و به ذلت کشیدن اسلام و مسلمین ندارد.
ادیب یزدی ادیب یزدی ادیب یزدی ادیب یزدی ادیب یزدی ادیب یزدی

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی خطیب، سخنران و کارشناس مسایل مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: جهان دچار جریان خبیث و فتنه بین‌المللی است که نتیجه لابی صهیونیسم در مرکز سیاست‌گذاری‌های ایالت متحده است.

وی افزود: استکبار جهانی تصمیم‌گیری می‌کند و ایادی خود را در همه نقاط دنیا به حرکت در می‌آورد تا بتواند تحولات منفی و شیطانی مدنظر خود را در سراسر کره زمین به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام ادیب یزدی آسیا را منطقه‌ای بسیار مهم، حساس و استراتژیک معرفی کرد و گفت: قاره آسیا محل التقای سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا است و جایگاه بسیار حساسی دارد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی همواره در خاورمیانه حضور دارد تا از یک سو ذخایر عظیم نفتی این منطقه را تصاحب کند و از سوی دیگر اندیشه ناب اسلامی محمدی که در حال حاضر پرچم‌دار آن رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، متوقف کند.

استکبار جهانی و ایادی آن از منطقه خاورمیانه و تفکر حاکم بر آن به شدت وحشت دارند

این خطیب و سخنران اظهار داشت: استکبار جهانی و ایادی آن از منطقه خاورمیانه و تفکر حاکم بر آن به شدت وحشت دارند از این رو می‌خواهند همه جریان‌ها را زیر نظر داشته باشند تا مقاصد شوم خود را پیگیری نمایند.

وی ابراز داشت: ایجاد کنندگان داعش پس از شکست‌های پی‌ در پی این گروه تکفیری وهابی متوجه شدند که دیگر امیدی به بقاء داعش نیست و شماره معکوس برای نابودی این تروریست‌ها آغاز شده است، به همین علت به دنبال طرح توطئه‌ای جدید رفتند.

 این کارشناس مسایل مذهبی با تأکید بر این که دشمنان اسلام به هر قیمتی که شده می‌خواهند برای رژیم صهیونیستی حاشیه‌ای امن ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: استقلال اقلیم کردستان عراق توطئه‌ای است که برای محکم کردن جای پای رژیم غاصب اسراییل طراحی شده است.

وی تصریح کرد: رفراندوم کردستان عراق به هیچ عنوان با طینت آزادی خواهانه مردم عراق و منطقه تناسب ندارد، چرا که این مردم هرگز برنمی‌تابند که تمامیت ارضی کشور خود را برباد رفته ببیند و در برابر ایجاد قلعه‌ای محکم برای اسراییل سکوت کنند.

این کارشناس دینی با تأکید بر این که ویرانی‌های خاورمیانه به نفع دُوَل استکباری و ایادی آنها است، عنوان کرد: دشمنان اسلام می‌خواهند کشوری آباد داشته باشند و از مواهب الهی نهایت بهره را ببرند، اما کشور‌های اسلامی وارث خرابی‌هایی باشند که مستکبران برای آنها ایجاد کرده‌اند.

در همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، رأی‌گیری مبتنی بر قوانین دموکراسی لحاظ نشده است

وی با اشاره به نقش بالای علمای شیعه و سنی در جهت‌دهی تحولات منطقه، اظهار داشت: بی‌شک علما در قبال امت اسلامی موظفند آن چیزی که به نفع عزت اسلام و مسلمین است انتخاب کنند و از آنچه که اسلام و مسلمین را به ذلت و خواری می‌کشاند دوری کنند.

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: تشخیص عزت و ذلت از میان وقایع منطقه کار دشواری نیست، چرا که همه می‌دانند که با شرایط کشور عراق، برگزاری همه‌پرسی در آن مفهومی جز خیانت و به ذلت کشیدن اسلام و مسلمین ندارد.  

وی با ابراز تأسف نسبت به مواضع برخی از علمای اهل تسنن، گفت: استکبار جهانی آمده است تا تمام هستی و نیستی مسلمانان را بر باد دهند، اما برخی از علماء به بهانه طرفداری از دموکراسی، این همه‌پرسی را مشروع دانسته و آن را تأیید می‌کنند!

این خطیب و سخنران تصریح کرد: استقلال کردستان عراق توطئه‌ای است که پشت چهره دموکراسی پنهان شده است، چرا که در بسیاری از شهر‌ها رأی‌گیری انجام نشده و ناظری پای صندوق‌های رأی وجود نداشت است، از این رو در همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، رأی‌گیری مبتنی بر قوانین دموکراسی لحاظ نشده است.

وی با تأکید بر این که همه‌پرسی اقلیم کردستان سرقت استقلال مردم مظلوم عراق است، خاطرنشان کرد: همه‌پرسی عراق خیانت آشکار و تجاوز به وحدت مسلمین در منطقه به شمار می‌آید، به همین علت نباید اجازه ایجاد غده‌ای سرطانی در منطقه صادر شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که مردم از علمای تشیع و تسنن انتظار دارند که عالم به زمان باشند، گفت: علما باید مصالح مسلمین را مدنظر قرار داده و تصمیم صحیحی اتخاذ کنند، چرا که اگر غیر از این باشد در دنیا و آخرت جزء خسران دیدگان خواهند بود./878/۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات