۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۳۰۰۹۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: نخستین لازمه داشتن جامعه ای سالم و پویا، سلامت و پایداری خانواده است؛ زیرا نهاد خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، بیان داشت: اولین لازمه داشتن جامعه ای سالم و پویا، سلامت و پایداری خانواده است زیرا  نهاد خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اهمیت نهاد خانواده، اضافه کرد: طبیعت و ساخت بشر به گونه ای است که فرزندان جز در محیط خانواده و آغوش پدر و مادر، تربیت بی عیب و نقص و بالندگی لازم روحی را پیدا نخواهند کرد.

سلامت آینده فرزندان در گرو تربیت صحیح خانواده است

وی خانواده ها را بر سه اساس دسته بندی کرد و افزود: نوع اول خانواده ها که بیشترین چالش و مشکل را برای جامعه ایجاد می کنند، نقش تربیتی خود را به خوبی ایفا نکرده و با ورود فرزند به اجتماع، نظارت درستی بر آن ها ندارند.

حجت الاسلام صالحی بیان داشت: خانواده نوع دوم در دوران طفولیت و کودکی، تربیتی صحیحی نسبت به فرزندان خود داشته اما با ورود او به اجتماع، نقش نظارتی خود را به درستی ایفا نکرده که اثرات جبران ناپذیری را متوجه فرزندان می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد:خانواده ها با تربیت درست و صحیح و انجام نقش نظارتی خود به صورت مطلوب، سلامت آینده فرزندان خود را تضمین می کنند.

اهمیت نقش نظارتی والدین در بالندگی فرزندان

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اهمیت نقش نظارتی والدین، ابراز کرد: امروزه والدین باید نقش نظارتی خود را در فضای حقیقی و مجازی به بهترین نحو انجام داده تا شاهد رشد و بالندگی فرزندان خود در جامعه اسلامی باشند.

وی معلمان را از اثرگذارترین شخصیت ها دانست و اظهار کرد: مرحله دوم  تربیت و شکل گیری شخصیت نسل جدید تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله مدرسه و معلمان است.

جایگاه ویژه معلمان در دین مبین اسلام

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ضمن بیان جایگاه ویژه معلمان در دین مبین اسلام، گفت: تعابیر دینی و روایی اسلام بر نقش حساس، کاربردی و حیاتی معلمان تاکید ویژه ای دارند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به سه نقش اساسی معلمان در متون اسلامی، بیان کرد: اولین نقش معلمان تداوم بخشیدن راه انبیا و اولیای الهی است زیرا استقرار نظام توحیدی و زدودن شرک و جهل از جامعه از اهداف نزول انبیای الهی است.

وی افزود: دومین نقش معلمان راهنمایی و روشنگری و سومین نقش آن ها دفاع از مرز های فرهنگی است که مانع از تهاجم فرهنگی در ذهن و قلب دانش آموزان بوده و سبب تقویت باور و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در میان آنان می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ابراز کرد: ایمان آفرینی، تقویت روحیه حق گرایی، شناسایی معارف دینی و تقویت شناخت حق از باطل از وظایف معلمان است که اثرات بسیاری بر دانش آموزان و سپس بر جامعه دارد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه در پاسخ به سوال وحدت رویه بین خانه و مدرسه، اظهار کرد: همسویی خانه و مدرسه نیازمند ارتباط مستمر بین این دو نهاد بوده که در راستای رسیدن به این هدف بسیار تاثیر گذار، لازم و ضروری  است و سبب حل معضلات و چالش های فرزندان در بزرگسالی می شود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات