۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۲۹۱۹۸
رييس مركز مشاوره حوزه علميه قم:

شهيد حججي انقلاب فرهنگي در ايران ایجاد کرد

حجت الاسلام قائمي با اشاره به اينكه تاريخ مشابه شهيد حججي ندارد، گفت: شهيد حججي سبب انقلاب فرهنگي و اتحاد و انسجام بين مردم در كشور شد.
حجت الاسلام علي اصغر قائمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي اصغر قائمي ظهر عاشوراي حسيني در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه از سوي آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان در مسجد صادقيه اين شهرستان برگزارشد، با اشاره به اينكه ملاك زمان حال افراد نيست، گفت: در انقلاب اسلامي افراد زيادي بودند كه ابتداي انقلاب اسلامي انقلابي بودند اما در ادامه ضد انقلاب شدند و برخي ديگر برعكس آن بودند.

وي با اشاره به اينكه، تاريخ نمونه اي را براي شهيد محسن حججي  ندارد و به فرمايش رهبر معظم انقلاب با شهادت خود غوغايي را در كشور ايجاد شد، گفت: شهادت شهيد حججي سبب انقلاب فرهنگي و اتحاد و وحدت بين مردم دركشور شد.

به گفته وي حتي آنهايي كه در مسأله دفاع از حريم اهل بيت(ع) از حضور مدافعان حرم در سوريه و عراق انتقاد مي‌كردند، بعد از شهادت شهيد حججي تحت تأثير قرار گرفتند، بنابراين شهيد حججي از معدود شهدايي بود كه رهبر معظم انقلاب بر پيكر مطهرش بوسه زد و خطاب به خانواده شهيد حججي فرمود، هيچكدام از كارهاي خدا بدون حكمت نيست.

حجت الاسلام قائمي ادامه داد: شهيد حججي كاري كرد تا چنين عزت و احترامي خود و خانواده اش بين مردم ايران داشته باشند و نمونه هاي اين چنيني نادر است چرا كه امروز برخي با مال حرام و اختلاص هاي ميلياردي زندگي هاي اشرافي براي خود رقم زده اند اما برخي ديگر مانند شهيد حججي از همه قيد و بندهاي دنيا خودشان را رها مي كنند و آسماني مي شوند.

وي افزود: در فايل صوتي كه از شهيد حججي به يادگار مانده است، به كودك دو ساله اش كه در آينده بزرگ خواهد شد نصيحت مي كند، اگر به شهادت كه آرزوي من است رسيدم ترا تنها نمي گذارم و هميشه همراه تو هستم، چرا كه شهيد حججي اعتقاد دارد شهيد زنده است.

حجت الاسلام قائمي در ادامه با بيان اينكه حب دنيا، انسان را عاقبت به شر مي كند، گفت: نتيجه و دستاورد حب به پست و مقام و زندگي اشرافي گري، بد عاقبتي است كه انسان براي رسيدن به دنيا و پست و مقام و شهرت حاضر به انجام هر عملي است.

وي در ادامه بر انجام به موقع كار ارباب رجوع در ادارات و سازمانها و نهادها تأكيد كرد و افزود: مسؤولان و مديران تلاش كنند تا رضايت ارباب رجوع را جلب كنيد به طوريكه خود را خادم و خدمتگذار مردم بدانند.

به گفته وي، عدم رضايت مردم از مديران و مسؤولان، نبايد سبب عدم رضايت از نظام شود چرا كه عملكرد مسؤولان و مديران به حساب نظام نوشته خواهد شد، از اين رو امام صادق(ع) به دوستان و ياران خود مي فرمايد، كاري كنيد كه زينت ما باشيد نه اينكه كاري  كنيد كه سبب سرزنش ما باشيد.

رييس مركز مشاوره حوزه علميه قم گفت: هركس درهر جايگاهي كه قرار دارد اگر خدمتگذار باشد و مشكل مردم را حل كند و مشكل مردم را مشكل خود بداند هيچگونه نارضايتي وجود نخواهد داشت: از اين رو پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، هركس شب خود به صبح برساند و در خدمت مسلمانان نباشد، مسلمان نيست.

وي مردم را ايران شايسته خدمت بيشتر و بهتر دانست و يادآور شد: تاريخ تا كنون مردمي مانند مردم ايران سراغ ندارد كه اينگونه پاي نظام و انقلاب ولايت ايستاده باشند، از اين رو اين مردم شايسته خدمت بيشتر هستند نه انكه مردم را در بوركراسي اداري و پيچ و خم آن گرفتار كنيد و كاري را كه در يك لحظه  انجام مي شود، روزها و هفته ها آن را معطل كنيد.  

به گفته وي، هرگونه نارضايتي از مدير و مسؤولي، نارضايتي از نظام و اسلام قلمداد خواهد شد در حاليكه اسلام و نظام به ذات، مشكلي ندارد.

لازم به ذكر است، مراسم عزاداري عاشوراي حسيني همراه با اقامه نماز ظهر عاشورا بهامامت آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، در ميدان كمال الملك كاشان برگزار شد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات