۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۲۹۱۹۵
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان‌های قزوین:

برپایی مجالس عزاداری امام حسین از افتخارات شیعیان است

حجت الاسلام صفی‌خانی گفت: یکی از افتخارات شیعیان برپایی و حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) است دشمنان ابا عبدالله الحسین(ع) در طول تاریخ همواره تلاش می‌کردند که مجالس عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل کنند و نگذارند کسی در آن شرکت کند.
حجت الاسلام موسی صفی‌خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام موسی صفی‌خانی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان‌های قزوین ظهر امروز در حسینیه آقا سید جمال قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص گریه کردن بر مصیبت امام حسین(ع) گفت: اگر کسی بر اباعبدالله الحسین(ع) گریه کرده و اشک بریزد اگر چه میزانش کم باشد فرشته‌ای آن را ذخیره کرده و در روز قیامت در کنار حوض کوثر تقدیم او خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) افزود: ما نباید گمان کنیم که نشستن ما در مجلس عزادارای حسین بن علی در نزد خداوند متعال منظور نمی‌شود بلکه تمام لحظات آن ثبت و ضبط می‌شود.

حجت الاسلام صفی‌خانی در ادامه با اشاره به پرهیز دشمنان از شرکت مردم در مجالس عزاداری اظهار کرد: عده زیادی از دشمنان اسلام درصدد هستند مردم را از مجلس امام حسین دور نگه دارند چون اذعان دارند که مجلس امام سرشار از حزن و اندوه است حال آنکه انسان هنگامی که در محضر حسین بن علی(ع) وارد می‌شود احساس کمبودی نخواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجلس امام حسین(ع) اهل بیت(ع) حضور دارند اضافه کرد: مجلس امام حسین(ع) مجلسی است که روح الهی و ارواح حضرات معصومین(ع) در آنجا حضور دارند مجلس امام حسین(ع) مجلسی است که سرشار از صفا و معنویت است.

مدیر تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه افزود: نشستن در مجلس و گریستن بر مصیبت امام حسین(ع) همه در نزد خداوند متعال دارای حساب است ما در مجلسی شرکت می‌کنیم که صاحب مجلس خودش در کنار ما حاضر است و ما را مشاهده می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ارزشمندی مجالس امام حسین(ع) ابراز کرد: بسیاری از افرادی که در سال‌های گذشته در این مجالس شرکت می‌کردند به واسطه حضور در این مجالس و بهره‌مندی از معارف اهل بیت(ع) رشد و تعالی پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام صفی‌خانی در ادامه افتخار شیعیان را برپایی و حضور در مجالس عزاداری امام حسین  دانست و تاکید کرد: دشمنان ابا عبدالله الحسین(ع) در طول تاریخ  همواره تلاش می‌کردند که مجالس عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل کنند و نگذارند کسی در آن شرکت کند حال آنکه مردم با عشق و علاقه دست و پای خود را می‌دادند تا بتوانند در کنار حرم امام حسین(ع) باشند.

وی در پایان گفت: اگر خانواده ها و مردم تلاش کنند که امام حسین(ع) را در نقطه نقطه زندگی خود ببینند اثرات حضور او را در جامعه خواهند دید از این رو اگر کسی با این مبدا خیر و فضیلت مرتبط شود هیچگاه احساس کمبود نخواهد کرد./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات