۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۲۸۶۴۷
۱۳ مهرماه؛

آزمون ورودی مدرسه علمیه بقیةالله قزوین برگزار می شود

مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت بقیةالله قزوین با اشاره به آزمون ورودی جهت تعیین سطح نوجوانان برای ورود به این مدرسه، گفت: این آزمون سیزده مهر‌ماه در مدرسه علمیه صالحیه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سیدجلال میرعسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید جلال میرعسگری مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت بقیةالله قزوین امشب در همایش نوجوانان عاشورایی که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با اشاره به معرفی مدرسه علمیه نیمه وقت بقیة الله گفت: این مدرسه مربوط به دانش آموزان اول و دوم متوسطه است و از بهمن ماه سال نود و چهار فعالیت‌های خود را آغاز کرده است که تاکنون هم این فعالیت‌ها ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به عمده‌ترین فعالیت این مرکز علمی افزود: تحویل بیست روحانی متعد به حوزه‌های علمیه بلند مدت از مهم‌ترین فعالیت این حوزه بوده است این حوزه در جهت تقویت بعد اعتقادی و دینی و علمی نوجوانان مقطع متوسطه تلاش های فراوانی کرده است.

مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت بقیةالله قزوین در ادامه با اشاره به زمان بندی طرح تعیین شده در این مرکز اظهار کرد: طرحی که برای آموزش در نظر گرفته شده است به طور مجموع دو سال و شش ترم است که به صورت تحصیلی بوده و برای هر سال سه ترم پیش بینی شده است در تابستان کلاس‌ها در روزهای زوج و در سایر ایام کلاس‌ها در روزهای فرد برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دورس دینی در این مدرسه علمیه ابراز کرد: در این مدرسه یک دوره فشرده از دروس دینی شامل صرف و نحو تجوید و مفاهیم قرآن کریم، احکام، اعتقادات، اخلاق، تاریخ اسلام، اصول و فقه و سایر دروسی که در این باب وجود دارد تدریس می‌شود.

حجت الاسلام میرعسگری با اشاره به تشکیل کلاس‌ها در مدرسه علمیه صالحیه اضافه کرد: برگزاری کلاس‌ها در مدرسه علمیه صالحیه قزوین صورت می‌گیرد هدف اصلی از تدریس دروس بحث علمی است که دانش آموزان ضمن آشنایی با دروس دینی روش‌های بحث علمی را هم آموزش ببینند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اردوهای تفریحی ویژه طلاب حوزه علمیه نیمه وقت بقیةالله تاکید کرد: در تابستان و اوقات فراغت اردوهای شمال و مشهد و قم برای نوجوانان پیش بینی شده است که با همکاری و همیاری مسؤولان مدرسه این اردوها انجام گرفته و موجب کسب تجربه و بهره‌مندی معنوی برای نوجوانان خواهد بود.

حجت الاسلام میرعسگری در ادامه با اشاره به آزمون ورودی جهت تعیین سطح نوجوانان برای ورود به حوزه علمیه نیمه وقت بقیةالله تصریح کرد: این آزمون در روز پنج‌شنبه سیزده مهر‌ماه ساعت شانزده در مدرسه علمیه صالحیه در خیابان مولوی برگزار می‌شود کسانی که در این آزمون موفق شوند به مرحله مصاحبه وارد خواهند شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق خدمتگزاری به اسلام و نظام مقدس جمهوری عنایت بفرماید و ما را از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) جدا نسازد./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات