۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۳۹۹
حجت الاسلام مومنی:

صبر بر مشکلات زمینه ساز رهایی انسان از غفلت زدگی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مومن در سختی‌ها و گرفتاری‌ها جزع و فزع نمی‌کند، گفت: ابتلائات و دشواری‌ها انسان را از وادی غفلت نجات داده و او را به مسیر درست هدایت می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، سه شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت مظلومانه سید سالار شهیدان که به همت هیات ثارالله در مسجد الهادی(ع) برگزار شد، گفت: انسان مومن در سختی‌ها و گرفتاری‌ها جزع و فزع نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ابتلائات و دشواری‌ها انسان را از وادی غفلت نجات داده و او را در مسیر هدایت قرار می‌دهد، ابراز کرد: تاریکی‌ها و روشنایی‌ها، رنج‌ها و لذت‌ها، موفقیت‌ها و ناکامی‌ها همه لازمه زندگی بشری است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه انسان مومن در مواجهه با سختی‌ها و شدائد تنها متوجه خداوند متعال می‌شود، اظهار داشت: خداوند به میزان ظرف وجودی افراد آنان را به مشکلات مبتلا می‌کند تا در سایه سار گرفتاری‌ها به رشد و کمال دست یابند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان باید در برابر مشکلات برخورد آگاهانه داشته باشد و در هنگام سختی از شکوه و شکایت پرهیز کرده و در هنگام خوشی دیگران را نیز فراموش نکند.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه انسان هنگام خوشی نباید متکبر شود، گفت: انسان متکبر خوشی‌اش را با دیگران تقسیم نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تکبر، بخل و حریص شدن از نتایج سبک شمردن نماز است، تصریح کرد: اقامه کنندگان نماز از این سه آفت در امان هستند، نماز پاسدار قلب انسان در برابر صفات ناپسند است.

حجت الاسلام مومنی در خصوص عظمت نماز، گفت: نماز انسان را از باتلاق گناه نجات داده و او را در مسیر هدایت یاری می‌دهد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات