۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۸۳۸۶
فضل الله:

قمه زنی سبب مخدوش شدن عاشورا و دین می‌شود

امام جمعه بیروت از اقداماتی نظیر قمه زنی و گل مالی کردن به عنوان ضربه زننده به دین و عاشورا یاد کرد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی فضل الله امام جمعه بیروت در سخنرانی عزای حسینی که در مسجد امام علی(ع) منطقه الحوش برگزار شد، گفت: عاشورا هر سال فرامی رسد تا یاد و خاطره دردها و مصائبی که معانی قهرمانی را در پرتو مواضع امام حسین(ع) به نمایش می گذارد را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه عاشورا سبب ایستادگی در برابر گروه های ظالم و باطل می شود، افزود: ارزش مجالس عاشورایی در اینست که خود و اهدافمان را پاک کنیم تا حق و عدالت و زندگی کریمانه در ذهن و قلب تحکیم یابد و فساد در زمینه های مختلف اصلاح شود.

امام جمعه بیروت اظهار داشت: عاشورا را گرامی می داریم تا زیبایی هایی که عاملان آن ترسیم کرده اند را زنده نگهداریم. آنان مسؤولیت خود را به خوبی ایفا کرده تا اسلام در برابر فساد و استبداد پاک بماند. ارزش ها و معانی عاشورا هیچ تفاوتی با ارزش ها و شعارهای اسلامی ندارد و حسین(ع) نیز پروژه ای جز پروژه حضرت محمد(ص) ندارد. 

وی با انتقاد از برخی اقدامات در عزای حسینی تصریح کرد: ما باید به ارزش های رسالت عاشورا پایبند بمانیم و از اقداماتی که چهره دین و عاشورا را مخدوش می کند به شدت پرهیز کنیم. بنابراین باید از مسائلی نظیر قمه زنی، زنجیرزنی با تیغ، راه رفتن بر روی آتش و گل مالی خودداری کرد چرا که به این واقعه و همچنین همه مسلمانان جهان ضربه می زند.

این روحانی لبنانی ادامه داد: علما باید در برابر اقدامات دور از دین و ارزش ها بایستند و از کسانی که نسبت به اقدامات غیرفرهنگی و غیرمتمدنانه واکنش نشان می دهند، تقدیر می کنیم.

حجت الاسلام فضل الله همچنین نسبت به همه پرسی جدایی استقلال اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد و گفت: التیام زخم ناشی از جنگ فتنه با بازگرداندن اسلام وحدت و محبت و جلوگیری از تحقق توطئه تجزیه کشورهای اسلامی امکان پذیر است. هرگونه جدایی و تجزیه سبب باز شدن دروازه های شکاف در منطقه می شود.

وی افزود: برای حل مشکلات در عراق باید از گفت وگو استفاده کرد تا همه وحدت حفظ شده و همه حقوق همگان تضمین شود. گفت وگو بهترین راه برای حل مشکلات و سوء تفاهم به شمار می آید نه جدایی./980/ب902/د

ارسال نظرات