۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۲۸۲۲۴
شیخ نعیم قاسم:

بانوان لبنانی از ستون های اصلی جامعه مقاوم به شمار می آیند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به دیدگاه اسلام درباره زنان، از بانوان لبنانی به عنوان یکی از ستون های اصلی جامعه مقاوم یاد کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مجلس عزای حسینی که در منطقه اوزاعی برگزار شد، به شبهه های به وجود آمده نسبت به سخنرانی وی درباره تربیت فرزندان پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه در این سخنرانی زن و مرد را به صورت یکسان درنظرگرفته است، گفت: سخنان بنده درباره مشکلات معلمان نباید بر ذهنیت دانش آموزان تاثیر بگذارد و تنها به ذکر مثال هایی در این زمینه پرداختم. هنگامی که از مشکلات معلمان طلاق گرفته سخن می گویم همه آنها را شامل نمی شود زیرا ممکن است معلمی طلاق گرفته باشد اما هیچ نقصی در مدرسه از وی دیده نشود.

این روحانی لبنانی افزود: شاهد سخنان من، معلمانی هستند که مشکل دارند و از آنها می خواهیم مشکلات خانوادگی خود را در شیوه تدریس و تربیت دانش آموزان دخالت ندهند.

وی با بیان دیدگاه اسلام درباره بانوان مطلقه پرداخت و تصریح کرد: طلاق مساله ای مشروع است و هیچ تهمت و محکومیتی در این زمینه وجود ندارد. اسلام از طلاق به عنوان راه حلی برای زوجینی استفاده می کند که توان ادامه زندگی با یکدیگر را ندارند.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: بانوی مطلقه نیز همانند سایر بانوان دارای جایگاه و کرامت است و حقوق کاملی دارد و هیچ تفاوتی میان بانوی مطلقه با غیرمطلقه وجود ندارد.

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد که اعمال بانوان مطلقه و متاهل به صورت یکسان از سوی خداوند متعال محاسبه شده و اینگونه نیست که بر اساس حالت اجتماعی مورد محاسبه قرار گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: ارزش زن در جامعه به خدمات و نقش فردی و اجتماعی و ملی آن به دور از حالت و وضعیت اجتماعی برمی گردد. بانوان در لبنان چه مطلقه و چه مجرد و چه متاهل ثابت کردند که از ستون های اصلی جامعه مقاوم به شمار آمده و در همه پیروزی ها شریک هستند.

شیخ نعیم قاسم در پایان گفت که این دیدگاه ما و اسلام به بانوان است و ما افتخار می کنیم که اسلام به زنان عزت و کرامت داد./980/ب902/د

ارسال نظرات