۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۲۸۱۹۸
امام جمعه ماهان:

دشمن به دنبال به وجود آوردن شیعه انگلیسی در کشور است

امام جمعه ماهان با اشاره به این که دشمن به دنبال به وجود آوردن شیعه انگلیسی در کشور است، گفت: خطر سکولاریسم در عزاداری های امام حسین(ع) تهدیدی برای کشور است از این رو روحانیان باید سعی کنند با منبرهای خوب خود با سکولاریسم مقابله کنند.
سکولاریسم محمد زاده محمدزاده

حجت الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: جلسات عزاداری سبب معرفت افزایی مردم نسبت به اهل بیت می شود.

وی افزود: مردم باید علاوه بر عزاداری برای امام حسین(ع)، در معرفت افزایی نسبت به اهل بیت هم تلاش کنند تا بتوانند زندگی خود را با اهل بیت انس دهند.

حجت الاسلام محمد زاده با اشاره به این که تمام داستان کربلا درس برای مردم است، خاطرنشان کرد: اجرای احکام اسلامی، زنده ماندن دین، جلوگیری از فساد و دفاع کردن از حق تشیعه از درس هایی بوده که می توان از کربلا گرفت.

وی اظهار داشت: منبر خوب زمانی به وجود می آید که مبلغ بر روی منبر مسائل مورد نیاز جامعه را برای مردم بیان کند زیرا بصیرت دهی یکی از وظایف روحانیان در جامعه است.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که فضای مجازی می تواند یک منبر خوب برای یک مبلغ باشد، ابراز داشت: دشمن برنامه ریزی دارد تا در عزاداری ها ما، تحریف هایی را ایجاد کند همچون قمه زنی که طبق مراجع تقلید چون به بدن ضرر می زند، حرام است.

وی بیان داشت: عزاداری که فقط شور در آن بوده اما بحث معرفت افزایی ندارد، فایده ای را ندارد زیرا آن چه امام حسین(ع) از ما بندگان می خواهد این است که زندگی خودمان را امام حسینی کنیم.

خطر سکولار در عزاداری های امام حسین تهدیدی برای کشور ایران از سوی دشمن است

حجت الاسلام محمد زاده با اشاره به این که دشمن به دنبال به وجود آوردن شیعه انگلیسی در کشور است، ابراز داشت: دشمن می خواهد به تمام مردم بگوید که چرا روحانیان در منبر های خود بحث های سیاسی می کنند و فقط در منبر های خود از دین و امام حسین(ع) صحبت کنید و کاری به حکومت نداشته باشید.

وی تصریح کرد: خطر سکولار در عزاداری های امام حسین(ع) یک تهدیدی برای کشور ایران بوده و روحانیان باید سعی کنند با منبرهای خوب خود، از سکولاریسم بودن دور شوند.

امام جمعه ماهان با بیان این که کسانی که در عزاداری های خود، حرف از سکولار می زنند، امام حسین خود را خوب نشناختند، اظهار داشت: کسی که در زندگی خود امام حسین(ع) را بخواند متوجه می شود تمام کارهای امام حسین(ع) سیاسی است.

وی در پایان گفت: نرفتن زیر بار ظلم از کارهایی بود که امام حسین در کربلا در مقابل دشمنان انجام دادند و امام حسین با شهادت خود به تمام مردم بیان داشت که یک مسلمان نباید هیچ وقت زیر بار ظلم رود./9707/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات