۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۵۲۸۱۵۳
مسؤول امور صیانتی طلاب استان ایلام:

خطر سکولاریته شدن منابر حسینی جدی گرفته شود

مسؤول امور صیانتی طلاب استان ایلام گفت: یکی از خطرهایی که منبر حسینی را تهدید می کند سکولاریته شدن منابر است که در چنین مجالس و منابری تلاش به محدود کردن اسلام در عبادات فردی است ؛ درنتیجه تاثیرگذاری این دین جهان شمول را کاملا از بین می برد.
تمرخانی

حجت الاسلام حسین تمرخانی، مسؤول امور صیانتی طلاب استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: ایام محرم فرصتی است که مکتب حسینی را بیشتر برای جامعه تببین کنیم.

وی افزود: طلاب و مبلغان دینی در این ایام مسؤولیت بسیار خطیری دارند که باید با دقت و به صورت کامل اهداف و ابعاد قیام امام حسین(ع) را برای افراد جامعه شرح بدهند و حرکت ماندگار اباعبدالله را در تمامی ابعاد با انتقال مفاهیم بلند آن تفسیر کنند.

حجت الاسلام تمرخانی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید برنامه ای ویژه ای برای تربیت مبلغان در این زمینه داشته باشد و با برگزاری دوره های آموزشی سخنرانانی تربیت شده را روی منابر برای انتقال مفاهیم بفرستند.

مسؤول  امر به معروف و نهی از منکر حوزه های علمیه استان ایلام ابراز داشت: روحانیان باید روی منابر پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی و معرفت افزایی، لزوم استکبار ستیزی در دستگاه پرشور و شعور حسینی، سوق دادن مجالس عزاداری به سمت و سبک عزاداری اهل بیت عصمت و علمای اسلام را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن اسلام اموی و ناب محمدی و مقایسه و تحلیل این دو با هم یکی دیگر از وظایف روحانیان روی منابر است، گفت: پرداختن به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و لزوم اجرایی شدن آن در جامعه، توجه دادن مسؤولان به دغدغه جوانان، تلفبق کردن شور و شعور حسینی، دفاع و تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی، تاکید بر تبلیغ سبک زندگی اسلامی ایرانی در عرصه های مختلف و گوشزد کردن مردم و هجمه های دشمن، تبیین مساله ولایت فقیه و تمسک به این شاخص معرفی کردن دستاوردها، پشت پرده ابتذال و انحراف کشیدن دستگاه حسینی و معرفی کردن ابن زیادهای زمان از دیگر وظایف روحانیان است.

حجت الاسلام تمرخانی تاکید کرد: به مرور زمان بدعت هایی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) وارد شده است که می توان از اشعار بی محتوا و غیر مستند، اکتفا کردن به شور و مهجور گذاشتن شعور حسینی، بهره گیری از آلات موسیقی غیر متناسب با عزاداری، سکولاریته کردن دستگاه حسینی، رو آوردن به عزاداری های نامناسب مثل استفاده از قلاده و ترویج الفاظ والقاب نا متناسب و برهنه شدن و استفاده از سبک های غربی و لطمه زنی و قمه زنی و دریدن لباس به عنوان بدعت های خطرناک و وارده شده به دستگاه عزاداری امام حسین(ع) نام برد.

این مدرس حوزه تصریح کرد: خطری که امروزه از بیرون مرزها به نیروهای مذهبی و هیاتی القا می شود بی تفاوتی نسبت به نظام اسلامی و امت رسول الله است و خلاصه کردن عزاداری ها در خواندن اشعار بی محتوا و تربیت سینه زنان حرفه ای بدون بصیرت که خود کم کم همچون تیری که از کمان خارج می شود از دین خارج می شوند و طبیعتا افرادی بی اراده و منزوی و فاقد معرفت دینی عمیق خروجی آن می شود.

وی عنوان داشت: یکی از خطرهایی که منبر حسینی را تهدید می کند سکولاریته شدن منابر است که در چنین مجالس و منابری تلاش به محدود کردن اسلام در عبادات فردی است و تاثیرگذاری این دین جهان شمول را کاملا از بین می برد و بی تفاوتی در جامعه را دامن می زند و جامعه اسلامی را همواره در معرض تکرار عاشورا ها می گذارد و از مکتب اهل بیت(ع) یک مکتب راکد  و خنثی را معرفی می کند که کم کم دین را به سمت افول سوق می دهد.

مسؤول امور صیانتی طلاب استان ایلام ابراز کرد: بحمدالله این بصیرت و معرفت عمیق نتیجه اقامه عزاداری و مجالس اهل بیت است که روحیه شهادت طلبی و ولایتمداری را در جوانان عزیز شکوفا کرده است به گونه ای که این مردم هیچگاه ولی فقیه و نایب الامام را تنها نگذاشته و اجازه تکرار عاشورا ها را دیگر به دشمن نخواهند داد./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات