۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۲۸۰۸۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

شبهات ماهواره در حکم کتب ضاله هستند

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به داستان نوجوان ۱۱ ساله و درخواست نبرد از امام حسین(ع)، واژه « سرور» در شعر آن نوجوان خطاب به امام حسین(ع) را ناشی از ایمان و باور عمیق دانست و گفت: اصلاح باورها راه رسیدن به نشاط است.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز، در مصلی نماز جمعه شاهین شهر، نشاط و شادابی را لازمه روح زندگی بشر دانست و گفت: اصلاح باور و اعتقاد از مهمترین موارد برای رهایی از سرخوردگی و افسردگی و کسب نشاط است.

وی ادامه داد: اگر انسان بداند نماز در صف اول نماز جماعت در اول وقت مانند جهاد در رکاب پیامبر اسلام(ص) است آن وقت سر صف اول دعوا می شود، اگر بدانیم با اذان گفتن چند صف از ملائکه پشت سر ما می ایستند دیگر برای اذان گفتن و نماز اول وقت سستی به خود راه نمی دهیم، شیخ صدوق کتابی به نام« ثواب الاعمال و عقاب الاعمال» دارد که مطالعه آن در اصلاح باورها و در نتیجه کسب نشاط برای انجام اعمال نیک و دوری از گناهان و در نتیجه دوری از افسردگی و آسیب های اجتماعی تأثیر زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: این که اکثر مسلمانان در شب قدر نمی خوابند و شب زنده داری می کنند به این دلیل است که فضیلت آن را درک کرده اند، امروزه شاهد هستیم که گاهی فرزندان برای مراقبت از والدین پیر خود رغبت چندانی ندارند و به دنبال آن هستند تا به نوعی از خود سلب مسؤولیت کنند، اما همین فرزندان اگر آثار عالی احسان به والدین را بدانند آن وقت دیگر به برادران و خواهران خود اجازه نگهداری از والدین را نمی دهند و سبقت می گیرند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام حسین(ع) در جواب اینکه چگونه صبح را آغاز می کنید، فرمودند با 5 باور بر می خیزم، اول اینکه خداوند بر اعمال من ناظر است، دوم اینکه جهنم در پیش روی من قرار دارد، سوم اینکه مرگ همواره به دنبال من است، چهارم اینکه می دانم حساب و کتاب روز قیامت دقیق است و پنجم آنکه عاقبت من در گرو اعمال من است.

وی با اشاره به آمار بالای جرم و طلاق در کشور، ابراز داشت: دلیل ارتکاب جرم و سستی در عبادت و انجام کارهای نیک همین عدم اعتقاد به آثار نیک کارهای خوب است، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به حال خود ما سودمند است اما بسیاری از افراد تا جریمه و پلیس در کار نباشد حاضر به رعایت قوانین نیستند، امروز 15 میلیون پرونده قضایی در کشور وجود دارد که زیبنده جامعه ما نیست.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امام حسین(ع) آنقدر بر روی باورهای اصحاب خود کار کرده بودند که همه آن ها در عین آزادی کامل برای ترک میدان و بازگشت به خانواده نه تنها برنگشتند، بلکه مانند کندوهای زنبور عسل و با حال خوش و فرح در دل شب با خداوند مناجات می کردند و در شب عاشورا بسیار با نشاط بودند.

وی اظهار داشت: در روایت است که انسان مشتاق باید مانند غریق باشد و هیچ دغدغه دیگری غیر از کاری که می خواهد انجام دهد نداشته باشد، کسی که در حال غرق شدن است فقط به فکر نجات خود است و به هیچ موضوع دیگری فکر نمی کند، انسان مشتاق برای نماز و کسی که نشاط برای نماز دارد اینگونه است، چرا که ارزش و فضیلت نماز را با عمق جان خود درک کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: از امام باقر(ع) پرسیدند آیا اصحاب امام حسین(ع) در روز عاشورا درد را احساس می کردند، امام باقر(ع) فرمودند خیر، آن ها با سینه خود تیر را می خریدند و احساس درد هم نمی کردند، وقتی سعید ابن عبدالله تیر خورد و بر روی زمین افتاد باآمدن امام حسین(ع) بر بالای سرش چشم باز کرد و از وفای خود نسبت به امام(ع) از ایشان سؤال کرد و امام(ع) هم فرمودند تو در بهشت در جلوی من قرار داری، این شادابی در اثر تصحیح باورهاست.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تلاش دشمنان برای کار بر روی باورهای جوانان در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای، گفت: مربیان پرورشی در آموزش و پرورش و معلمان در مدارس باورهای دانش آموزان را در دبیرستان ها پایه ریزی می کنند، اگر از همان زمان اعتقادات و باورها صحیح شکل بگیرد جوانان در آینده از خطرات آسیب های اجتماعی بیمه خواهند شد.

وی رجز حبیب ابن مظاهر در روز عاشورا مبنی بر کم بودن تعداد و امکانات یاران اباعبدالله و در عوض وفادارتر بودن اصحاب را ناشی از نشاط ویژه حبیب و عمق اعتقاد یاران سیدالشهدا دانست و افزود: کلمه فرح به معنای شادی حدود 20 مرتبه در قرآن آمده که این کلمه هم در شادی مثبت و هم در شادی منفی کاربرد دارد، مانند کلمه خوف که در قرآن هم به معنای ترس مثبت و هم به معنای ترس منفی آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان داشت: خداوند وقتی شهدا را معرفی می کند آن ها را با نشاط می داند که این معنای مثبت است و آنجایی که می فرماید« کُلُّ حِزبٍ بِما لَدَیهِم فَرِحون» فرح به معنای منفی آمده است، برادران غفاری در عاشورا از امام حسین(ع) تقاضا کردند تا نبرد آنان را تماشا کند و در همین حالت به شهادت رسیدند، همه عشق و نشاط آن ها این بود که امام(ع) شاهد جانفشانی آن ها باشد و از آن ها راضی شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: نوجوان 11 ساله وقتی با زره و شمسیر پدر شهیدش به میدان آمد نگفت که پدرم چه کسی است، در عوض گفت آقای من امام حسین(ع) است که سبب سرور و نشاط قلوب است، تعبیر معروف «امیری حسین و نعم الامیر، سُرور،ٌ فؤادٍ بشیرٍ نذیر» هم مربوط به این شهید است، این سروری که در شعر این نوجوان وجود دارد نتیجه ایمان و اعتقاد است.

امروز القای شبهات در ماهواره ها در حکم کتب ضاله هستند

وی با اشاره به آیه 26 سوره آل عمران، گفت: در روایت است که هر کس می خواهد دعایش زودتر مستجاب شود این آیه را بخواند، این آیه در جنگ احد و بعد از مسخره شدن پیامبر(ص) از سوی منافقان در اظهار پیروزی بر کفار  روم و ایران و یمن در آینده نازل شد، مسلمان همواره باید امید داشته باشد تا نشاط خود را حفظ کند، پیامبر(ص) در ان شرایط سخت جنگ احد و کندن خندق اینگونه به مجاهدان امید دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در یکی از خطبه های نماز جمعه از 7 مصیبت به خداوند پناه برد، مصیبت تنها در امور دنیا نیست، امام صادق(ع) خدا را شکر می کردند اگر مصیبتی اخروی نبود، دو مورد از مصیبت هایی که امام علی(ع) فرمودند لغزش عالِم و عابد ملول بودند.

استاد حوزه و دانشگاه مردم را از گوش کردن شبهه هایی که انسان تخصصی در آن زمینه ها ندارد نهی کرد و بیان داشت: کتب ضاله در روایات ما نهی شده است، امروز شبکه های ماهواره ای در حکم همان کتاب هابب منحرف کننده هستند، افرادی می آیند و ابراداتی را بر دین وارد می کنند و امروز ما با بمباران شبهات مواجه هستیم، بسیاری از جوانان با دیدن ماهواره گمراه می شوند و چون با عالم هم ارتباط ندارند دیگر از ان گمراهی خارج نمی شوند. /869/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات