۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۲۸۰۵۱
امام جمعه بجنورد:

خدمات آستان قدس رضوی به محرومان ستودنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه توصیه مهم رهبری در هنگام انتصاب تولیت آستان قدس رضوی رفع محرومیت‌ها بود، گفت: در این مدت خدمات این نهاد به محرومان ستودنی و شایسته تقدیر بوده است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرماید: دست‌گیری و کمک رساندن به ضعفا از بهترین صدقات است.

وی افزود: امام رضا (ع) معین الضعفا بوده و کسانی که در راه کمک به ضعفیان قدم می‌گذارند را یاری می‌کند؛ ازاین‌رو توفیق ذی‌قیمتی نصیب فعالان و متولیان آستان قدس رضوی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اولویت امام رضا (ع) رفع محرومیت‌ها بود، خاطرنشان کرد: محرومیت‌ها گوناگون‌اند؛ ممکن است برخی از نظر مالی و برخی از نظر مسکن و اشتغال محروم باشند؛ اما در برخی موارد افرادی هستند که از نظر سواد و دانش ضعیف‌اند؛ ازاین‌رو باید در همه حوزه‌ها نگاه رفع محرومیت داشته باشیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر با این نگاه به ضعیفان بنگریم، حوزه یاری‌رسانی به ضعیفان بسیار گسترده می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی ضعیفان جزء اولویت‌ها بوده و در ادامه اولویت‌بندی خدمت‌رسانی و چگونه خدمت‌رسانی کردن اهمیت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه توصیه مهم رهبری در هنگام انتصاب تولیت آستان قدس رضوی رفع محرومیت‌ها بود، گفت: در این مدت خدمات این نهاد به محرومان ستودنی و شایسته تقدیر بوده است.

وی افزود: در این استان در زمینه‌های مسکن، اشتغال و مدرسه‌سازی و غیره می‌توانیم از حمایت‌های آستان قدس رضوی استفاده کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: روستاهای محروم زیادی در این استان وجود دارند که حتی آب آشامیدن آنها شور است و برای تهیه آب نوشیدنی مجبورند فرسنگ‌ها مسافت را طی کنند که باید ضمن شناسایی این‌گونه موارد، برای خدمت‌رسانی به آنها سرعت بیشتری بگیریم.

وی اضافه کرد: خدمات آستان قدس رضوی به محرومان شایسته قدردانی است؛ اما باید از زمینه همسایگی امام رضا (ع) با استان خراسان شمالی، بهره بیشتری ببریم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات