۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۰۴۱
مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد:

عزاداری حسینی همراه با معرفت افزایی باشد

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد با تأکید بر اینکه عزاداری حسینی باید همراه با معرفت افزایی باشد، گفت: عزاداری بدون معرفت به نتیجه ای نمی رسد و موجب راوج باور غلط می شود.
ماه محرم

حجت الاسلام فرزاد صیدیان، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: از فرصت های تبلیغی در ایام محرم باید در جهت معرفت افزایی در جامعه گام برداشت.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان در مناطق تبلیغی و هیأت های مذهبی افزود: روحانیان باید هدفشان از سخنرانی معرفت افزایی باشد.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد با تأکید بر اینکه مداحان و مبلغان در مجالس عزاداری حسینی بیشتر از تحریک احساسات به بحث معرفت افزایی و بصیرت بخشی توجه داشته باشند، ادامه داد: توجه به این مهم لازمه رشد اخلاق و معنویت در جامعه است.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج زندگی حسینی و پیروی از نهضت حسینی خاطرنشان کرد: اگر افکار، راه و روش حسینی در زندگی جاری باشد، اخلاق ها اصلاح شده، گران فروشی از بین می رود، امر به معروف احیا و معنویت در جامعه ارتقا می یابد.

حجت الاسلام صیدیان با بیان اینکه عزاداری در ایام محرم فقط سینه زنی و زنجیرزنی نیست، عنوان داشت: عزاداری حسینی باید توأم با تدبر و تأمل در اعمال و رفتار باشد و تلاش کنیم اخلاق، رفتار و منش ما حسینی باشد.    

وی اظهار داشت: سینه زنی بدون تفکر و معرفت نتیجه ای نخواهد داشت و موجب رواج باور غلط در جامعه می شود، برای جلوگیری از این آسیب باید مراسم عزاداری ما با فعالیت و سخنرانی روحانیان در جهت معرفت افزایی و بصیرت بخشی همراه باشد.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد در ادامه خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیان در منابر باید به زمان، مخاطب، بحث سخنرانی توجه داشته باشند و از بحث اصلی که بیان اهداف قیام و تبیین نهضت حسینی است، غافل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: منبر خوب منبری است که در زمان کوتاه اصل مطلب را انتقال داده و جلوی خرافات و آسیب ها به مراسم عزاداری را بگیرد./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات