۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۲۸۰۱۹

از ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس در قم رونمایی شد

به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از ۱۵ عنوان کتاب درباره دفاع مقدس رونمایی شد.
کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران امروز رونمایی از 15 کتاب دفاع مقدس با حضور احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و حجت الاسلام عبدالله جباری، مدیرکل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به همت اداره‌کل کتابخانههای عمومی استان قم و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام جباری در این مراسم گفت: ترویج آثار مکتوب دفاع مقدس با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با سیره راستین شهیدان از اهداف اداره کل کتابخانه های عمومی قم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: شهیدان الگوهای مناسبی برای جامعه اسلامی هستند که الگوبرداری از آنها می‌تواند نسل کنونی را از تهاجم‌های و آسیب‌های فرهنگی در امان نگه دارد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «ارزشهای دفاع مقدس در قالب‌های هنری برای مردم تبیین شود»، ابراز کرد: ما باید سعی کنیم فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس و همچنین خاطرات رزمندگان اسلام را در قالب‌های نوینی همچون شعر، رمان، داستان کوتاه و کتاب برای جوانان و نسل آینده بازگو کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوانندگان از کتاب‌های دفاع مقدس در استان قم بیان کرد: بیشترین کتاب‌هایی که در کتابخانه‌های استان قم مطالعه می شود، آثار دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان به ویژه آثاری است که همراه با تفریظ رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم  ابراز  کرد: مدافعان حرم ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع هستند و هیچ‌گاه آنها در طول تاریخ به فراموشی سپرده نمی‌شوند.

در ادامه، این مراسم با شعرخوانی آقای علوی و همچنین تجلیل از خانوادهای شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم به خصوص شهید سراجی همراه بود.

 همچنین در این نشست از دو تن از نویسندگان دفاع مقدس: خانم مرضیه نفری، نویسنده کتاب «شبهای بی‌ستاره» و همچنین علیرضا صداقت، نویسنده 12 عنوان کتاب دفاع مقدس همچون: چلچراغ، نمازهای بی‌وضو و امیر دریادل تجلیل و در پایان این مراسم از 15 عنوان کتاب درباره دفاع مقدس رونمایی شد.

عناوین کتاب‌های رونمایی شده:

1- نسخ خطی، صوتی و خط بریل، کتاب «شب‌های بی‌ستاره» نوشته مرضیه نفری که نگارنده در قالب رمانی جذاب و خواندنی و با نثری روان به اهمیت دفاع مقدس و اثرگذاری آن بر روی نوجوانان و جوانان پرداخته است؛

2- کتاب «مردی از دوکلا تا کربلای 4»، نوشته زینب صبوری درباره خاطرات پیشکسوت دفاع مقدس؛

3- کتاب «ترنم شهادت» به قلم قدرت عفتی درباره زندگی‌نامه 4 شهید دفاع مقدس همچون: شهیدان صمد اسدی، حمزه خسروی، علی اصغر و یاسر رمضانی؛

4- کتاب «عالم عامل» اثر سید محمد جباری درباره نقش آیت الله جباری در عرصه دفاع مقدس حفظ ارزش‌ها و آثار آن؛

5- کتاب «شهرک بدر» در موضوع معرفی و تاریخچه پادگان شهید زین‌الدین در اندیشمک؛

6- کتاب «نوستالوژی در اشعار شاعران شاخص دفاع مقدس» به قلم مرضیه حسینی رکن آبادی که نویسنده در این اثر مضامین اشعار شاخص دفاع مقدس را بررسی کرده است؛

7- عوامل پیروزی حق و باطل در هشت سال دفاع مقدس، اثر خدیجه فرکی؛

8- مجموعه «۵ جلدی نیلوفر مرداب» به قلم مهری حسینی که نگارنده در این کتاب به روایت داستانی خاطرات آزادگان پرداخته است./۹۹۸/پ ۲۰۲/ش

 

ارسال نظرات