۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۲۷۹۹۳
کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

خانواده شهید حججی تربیت یافته مکتب کربلا

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به ماجرای اسرار همسر حبیب ابن مظاهر برای روانه شدن او به کربلا، خانواده شهید حججی را از مصادیق امروزی تربیت شده مکتب کربلا دانست.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در چهارمین روز مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر حضرت آیت الله بروجردی برگزار شد با تأکید بر این که شیعیان باید بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار را برای همیشه زنده نگه دارند، گفت: برای زنده نگه داشتن این موارد راه های فراوانی از جمله بیان، قلم و قدم مطرح شده است که ریخته شدن خون نیز از آن موارد است.

استاد حوزه علمیه قم به آیه 111 سوره توبه اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه بیان می کند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریداری کرده، که در برابرش بهشت برای آنان باشد به این گونه که در راه خدا پیکار می ‌کنند، می ‌کشند و کشته می‌شوند این وعده حقّی است بر او.

وی ادامه داد: این آیه مربوط به زمان پیامبراکرم(ص) نیست بلکه شامل تمامی زمان ها می شود و امام حسین(ع) و شهدای کربلا مورد این روایت هستند اما دارای مصادیق دیگری نیز است که شامل زمان ما می شود آن هم در دنیایی که مشغول کفر و شرک جلی و خفی و مدرنیته هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی در ادامه به ماجرای حضور حبیب ابن مظاهر در کربلا اشاره کرد و گفت: حبیب پس از دریافت نامه امام حسین(ع) به همسرش می گوید من پیرمرد هستم و دیگر توان جنگیدن ندارم اما همسرش در جواب می گوید امام حسین(ع) این را می داند اما باز هم به تو نامه نوشته است، حبیب بار دیگر خطاب به همسرش می گوید تو اسیر خواهی شد که او جواب می دهد امام حسین(ع) بر تمامی حوادث کربلا واقف است اما باز هم به تو نامه نوشته است.

وی ادامه داد: همسر حبیب در نهایت می گوید اگر نمی خواهی بروی نرو اما من به کربلا می روم که حبیب می گوید خواهم رفت اما بدان روزی سر مرا بر نیزه ها به بازار کوفه می آورند که با دیدن آن ناله سر ندهی بلکه باید به آن افتخار کنی.

کارشناس مذهبی با بیان این که امروزه نیز مصادیق شهدای کربلا و همسرانشان فراوان است، اظهار کرد: شخصی از دوستان من که به دیدن خانواده شهید حججی رفته بود می گوید همسر وی گفته است دوست ندارم پیکر همسرم به ایران باز گردد زیرا می خواهم در کنار حضرت زهرا باشد که این یک نمونه از تربیت یافتگان مکتب کربلا است./1324/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات