۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۲۷۹۹۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

اعزام سالانه یک هزار مبلغ به سراسر استان کرمان، وقف ملک دو هزار متری در کرمان با نیت فعالیتهای فرهنگی و مذهبی، میزبانی بقاع متبرکه کرمان از زائران اربعین و وقفی با هدف ترویج اسلام ناب محمدی در کوهبنان عناوین برخی از اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: در استان کرمان سالانه یک هزار روحانی به مناسبت های متفاوت اعزام می شوند و این یک هدف فرهنگی است و سازمان در اعزام مبلغین جدی است.

وی اظهار کرد: یکی از کارهای اصولی و ریشه ای که در طول سال از سوی سازمان انجام می شود همین اعزام مبلغین است و این اعزام سالانه هزینه های متفاوتی دارد یکی در بحث حفظ قرآن کریم که مقام معظم رهبری فرمودند« باید در کشور حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم».

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد: محرم فرصت مناسبی برای تبلیغ فرهنگ وقف است که یکی از حقوق مسلم ائمه علیهم السلام نیز وقف است.

وقف ملک 2 هزار متری در کرمان با نیت فعالیتهای فرهنگی و مذهبی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان گفت: ملکی بمساحت 2 هزار متر مربع با نیت فعایتهای فرهنگی و مذهبی وعزاداریدر این شهرستان وقف شد.

حجت الاسلام محمود یوسفیان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان  با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و سوگواری عاشقان مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین گفت: ملکی به مساحت 2 هزار متر مربع با نیت فعالیتهای فرهنگی و مذهبی وعزاداری در این شهرستان وقف شد.

وی بیان کرد: هرساله با فرا رسیدن این ایام موقوفات زیادی با نیت حضرت امام حسین (ع) در قالب وقف زمین با نیت مسجد و برپایی مجالس روضه خوانی و عزداری آن حضرت وقف می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان افزود: در آخرین وقف صورت گرفته عرصه و اعیان ملکی به مساحت 2 هزار متر مربع شامل ساختمان جهت مراسم عزاداری و توسعه فعالیتهای فرهنگی ،دینی و مذهبی از سوی خیر گرانقدر" محمد علی برجوئی" وقف شد.

حجت الاسلام یوسفیان گفت: برنامه های آماده سازی جهت برپایی مجالس روضه خوانی ایام ماه محرم در این موقوفه در حال انجام می باشد.

میزبانی بقاع متبرکه کرمان از زائران اربعین

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در امام زاده های استان کرمان از جمله امام زاده شاهزاده حسین جوپار پذیرایی از کاروان های زائران اربعین تدارک دیده خواهد شد.

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: در امام زاده های استان کرمان از جمله امام زاده شاهزاده حسین جوپار پذیرایی از کاروان های زائران اربعین تدارک دیده خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان به عنوان نهاد دینی و مذهبی در حد توان خود در برگزاری همایش بزرگ اربعین همکاری می کند.
حجت الاسلام فاطمی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان یک صد میلیون تومان برای استراحت زائران در سیستان و بلوچستان هزینه کرده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان غذای گرم برا زائران فراهم خواهد کرد، گفت: در امام زاده های استان کرمان از جمله امام زاده شاهزاده حسین جوپار پذیرایی از کاروان های زائران تدارک دیده خواهد شد.
وی عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان محلی در ابتدای جاده ماهان برای استراحت زائران پیش بینی کرده است.
حجت الاسلام فاطمی یادآور شد: پنج هزار جلد زیارت نامه اربعین و حضرت رسول از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان چاپ شده است.

وقفی با هدف ترویج اسلام ناب محمدی در کوهبنان

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان از وقف منزل مسکونی از سوی  کشاورز نود ساله جهت ترویج اسلام محمدی در این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: یدالله محمد حسنی کشاورز90 ساله اهل روستای جور در اقدامی خداپسندانه منزل مسکونی خود را به مساحت 880 متر مربع وقف کرد.

مطیع دولت افزود : این منزل با کلیه امکانات و وسائل موجود وقف شده و واقف در متن وقف نامه استفاده از ملک را با هدف آموزش و ترویج اسلام ناب محمدی، ترویج فرهنگ عاشورایی، برگزاری مراسم روضه خوانی و امور قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) با تولیت اداره اوقاف قرار داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن امکانات لازم این موقوفه ارزشمند در آینده نزدیک از این ملک جهت برگزاری کلاسهای قرآن کریم استفاده خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری به همت واقفان خیراندیش شش مورد وقف جدید در این شهرستان محقق شده است./۹۷۰۹/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات