۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۲۷۹۱۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مركزی:

خودسازی، اخلاق و تهذیب سه عامل رشد طلاب است

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي خود سازی و تهذیب را از عوامل رشد طلاب بیان کرد و گفت: طلاب باید در راستای شناخت و خود سازی تلاش کنند و به تهذیب نفس بپردازند تا به رشد معنوی دست یابند.
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي

حجت الاسلام علی شفیعی معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به مشخص بودن مسیر و هدف طلاب، اظهار داشت:  طلاب با آگاهی دقیق از مسیر خود به حوزه علمیه وارد شده و با شناخت کامل هدف خود را انتخاب می کنند.

اخلاق و تهذیب، اساس و پایه حوزه علمیه

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي اساس و پایه حوزه علمیه را اخلاق و تهذیب دانست و افزود: ویژگی های ذکر شده وجه تمایز حوزه علمیه با سایر مراکز اموزشی است، در نتیجه حوزه علمیه باید توجه ویژه ای به اخلاقیات و تهذیب داشته باشد.

حجت الاسلام شفیعی در پاسخ به سوال مسیر تعالی علمی طلاب، بیان داشت: تلاش، کوشش، ممارست و جدیت زمینه پیشرفت طلاب و دست یابی به اهدافشان را فراهم می آورد.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي در ادامه خود سازی و تهذیب را از عوامل رشد طلاب بیان کرد و افزود: طلاب باید در راستای شناخت و خود سازی تلاش کنند و به تهذیب نفس بپردازند تا به رشد معنوی دست یابند.

فعالیت بیش از 40 رشته تخصصی در حوزه های علمیه

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي ابراز کرد: حیطه فعالیت و زمینه حضور طلاب در زمینه های مختلف کاملا مشخص است و طلاب سطوح مختلف با اطلاع جامع و  کامل از جایگاه خود به تحصیل می پردازند.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به وجود بیش از 40 رشته تخصصی در حوزه های علمیه، ابراز داشت: طلاب پس از سطوح مقدماتی می توانند در یکی از این رشته ها به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر پرداخته و مشغول به کار شوند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي با اشاره به بسترهای حضور طلاب در عرصه های مختلف، ابراز کرد: طلاب با شناخت توانایی و استعداد های خود می توانند یکی از رشته های مورد علاقه شان را انتخاب و مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام شفیعی زمینه های کاری طلاب را فراوان دانست و اضافه کرد: فعالیت در حوزه علمی-آموزشی، کودک و نوجوان، تبلیغ بین الملل و حقوق و قضا از زمینه های کاری طلاب حوزه علمیه است.

به گزارش رسا، هم اکنون بیش از دو هزار طلبه زن و مرد در 24 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات