۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۲۷۸۹۵
امام جمعه تبریز: 

ورود مسائل سیاسی به اداره امور شهری جایز نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار پرهیز از نگرش‌های سیاسی و جناحی در اداره امور شهری شد و گفت: طبیعی است که هر کسی سلیقه خاصی در عرصه سیاسی دارد، اما در اداره امور شهری نباید چنین مباحثی حاکم شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در دیدار شهردار جدید و اعضای شورای شهر تبریز اظهار داشت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی؛ مسؤولیت شهردار جدید بسیار سنگین و خطیر است.
وی ادامه داد: شهردار تبریز باید با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و دلسوز شهر تلاشی در قواره شهر تبریز داشته باشد، با توجه به این‌که دیگر زمان زیادی برای آغاز سال 2018 نمانده، باید کار جهادی برای کارهای عقب‌مانده صورت گیرد، در غیر این صورت نمی توان به اهداف از پیش تعیین شده رسید.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که در اجرای برنامه های تبریز ۲۰۱۸ عقب هستیم، تصریح کرد: باید با جدیت هر چه تمام‌تر برای اجرای کارهای زمین‌مانده پیگیری و تلاش شود، چراکه فرصت کمی مانده؛ البته در کنار آن باید به مسایل فرهنگی و مذهبی هم توجه شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین خواستار پرهیز از نگرش‌های سیاسی و جناحی در اداره امور شهری شد و گفت: طبیعی است که هر کسی سلیقه خاصی در عرصه سیاسی دارد؛ اما در اداره امور شهری نباید چنین مباحثی حاکم شود، چراکه شورای شهر و شهرداری محلی برای حضور متخصصان امور شهری است.
وی با تأکید بر این‌که هدف اصلی باید خدمت به مردم، انقلاب اسلامی، تحقق آرمان های شهدا و امام خمینی(ره) و همچنین اجرای منویات رهبری و همکاری با دولت و استانداری باشد، گفت: اگر شورا و شهرداری تبریز به حاشیه برود، به یقین مردم از نظام اسلامی سلب اعتماد خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی حواشی و مفاسد مالی رخ داده در شورای چهارم شهر تبریز، خاطرنشان کرد: زدودن ضربات حیثیتی به شورای شهر گذشته و بعضی از مدیران گذشته شهرداری و دور کردن ذهنیت منفی از مردم نیز باید مدنظر قرار گیرد.
امام جمعه تبریز با تأکید بر همدلی شهردار و اعضای شورای شهر تبریز برای تحقق اهداف برنامه تبریز 2018 و جلب رضایت عمومی مردم اظهار داشت: چه آنهایی که به شهردار جدید تبریز رای داده اند و چه آنهایی که رای نداده اند؛ بدانند شهردار منتخب، شهردار تمام اعضا و عموم مردم تبریز است.
همچنین ایرج شهین باهر، شهردار جدید تبریز و تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز به ارایه گزارشی از اهداف و برنامه های مجموعه شورا و شهرداری کلانشهر تبریز پرداختند./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات