۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۲۷۸۴۲

اخبار کوتاه از دنیای نشر

نقد كتاب «فردا مسافرم»، تعیین اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب و بررسی کتاب «خانواده مسلمان و فضای مجازی» از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نقد كتاب «فردا مسافرم» در سرای اهل قلم، تعیین اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب، بررسی «خانواده مسلمان و فضای مجازی» و ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه جایزه ادبی داستان از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

نقد كتاب «فردا مسافرم» در سرای اهل قلم

 نشست نقد و بررسی کتاب «فردا مسافرم» با حضور علاقه‌مندان به کتاب و فرهنگ در سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

نشست نقد و معرفی كتاب «فردا مسافرم»(دوشنبه سوم مهرماه) با حضور نويسنده اثر و منتقدان، سيروس همتی و سيدعلی شجاعی برگزار می‌شود.

مريم راهی در كتاب «فردا مسافرم» داستانی عاشقانه را در دل روزهای پر مصيبت پس از واقعه عاشورا روايت می‌‌كند. دختری عاشق‌پيشه از اهالی كوفه كه پدرش روزگاری نه چندان دور سفير امام علی(ع) بوده و برای حرب با دشمنان حسين از كوفه خارج شده است.

پدر اما چند روزی پس از عاشورا به خانه بازگشته و از شدت و حيرت از آنچه ديده قادر به صحبت نيست و در همين حين كاروان اسرای اهل بيت(ع) نيز به شهر وارد می‌‌شود و دختر به ديدار آنان می‌‌شتابند و از زبان آن‌ها به روايت از آنچه رخ داده می‌‌پردازد.

داستان اما در اين اندازه خلاصه نمي‌شود. بخش‌های قابل توجهی از متن داستان روايتی است از زندگی برخی از شخصيت‌های خاندان نبوی. نويسنده در فصولی از رمانش با بازگشت به گذشته و روايت سرگذشت تاريخی برخی از چهره‌های خاندان نبوی سعی دارد تا برخی از خصوصيات آن‌ها را كه از ازل در درونشان نشسته را به قلم و كلمه بكشاند.

 «فردا مسافرم» رمانی است عاشقانه كه سه لايه از عشق را برای مخاطب خود معرفی می‌كند. عشقی قهرمان داستان به پسری كوفی كه از امضا كنندگان نامه دعوت حسين‌بن علی(ع) به كوفه است، عشقی كه اسرا و خانواده شهدای عاشورا به خاندان خود ابراز می‌‌كنند كه بسيار سوزنده و در عين حال شيرين است و عشقی كه فرزندان و پدران خاندان اهل بيت(ع) نسبت به آن‌ها ابراز می‌‌داشته‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست نقد و معرفی كتاب «فردا مسافرم» می‌توانند (دوشنبه سوم مهرماه) ساعت 17 به سرای اهل قلم واقع در خيابان انقلاب اسلامی، خيابان برادران مظفرجنوبی، كوچه خواجه‌نصير، شماره ۲ مراجعه كنند

اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب منصوب شدند

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکام جداگانه اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را منصوب کرد.

با حکم محمد سلگی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعضای شورای سیاست‌گذاری این رویداد فرهنگی منصوب شدند.

براساس احکام صادره محمود صلاحی، علیرضا مختارپور، سعید علی‌پور، محمود آموزگار، حسین میرزایی، محمد‌مهدی احمدی، محمدرضا فراهانی، فریدون عموزاده خلیلی، علیرضا حاجیان‌زاده، مهدی اسماعیلی‌راد، مجید غلامی‌جلیسه، فریبرز خسروی، علی‌اصغر سیدآبادی، همایون امیرزاده، نیکنام حسین‌پور، سیاوش پیریایی، داریوش رضوانی، عیسی علیزاده و همچنین اشرف بروجردی به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.

در حکم صادر شده برای اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران بر تلاش همگانی برای ترویج کتابخوانی و نیز همراهی همه‌ دستگاه‌ها، سازمان‌ها، و تشکل‌های صنفی تاکید شده است.

هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، هر سال آبان‌ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

«خانواده مسلمان و فضای مجازی» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و تحلیل کتاب «خانواده‌ مسلمان و فضای مجازی» نوشته سعیدرضا عاملی در شهر کتاب  با حضور دکتر یونس شکرخواه، دکتر یونس نوربخش و دکتر سعیدرضا عاملی برگزار می‌شود.

به تازگی کتاب «خانواده‌ مسلمان و فضای مجازی» به قلم دکتر سعیدرضا عاملی و به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. دغدغه‌ی اصلی مولف بهره‌گیری از فضای مجازی برای توسعه و پیشرفت و تسهیل زندگی مردم و ارتقای فرهنگ و تصحیح روابط بین‌فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی است.

این کتاب با هدف بازتعریف فضای مجازی مفید، موثر، سالم و پویا برای خانواده‌ی مسلمان نوشته شده است تا در پرتو این مباحث، هم آموزشی برای چگونگی استفاده از این فضا ترسیم شود و هم خانواده‌ها با ظرفیت‌ها و خطرات و آسیب‌های فضای مجازی برای اعضای خانواده در گروه‌های سنی و جنسی متفاوت آشنا شوند.

این نشست دوشنبه سوم مهرماه ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. در این نشست ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

1089 اثر به دبیرخانه جایزه ادبی داستان تهران رسید

 1089 داستان از 1089 نویسنده در سومین جایزه ادبی داستان تهران از امروز دسته‌بندی و وارد مرحله‌

 داوری شده است.

شرکت در سومین دوره جایزه داستان تهران از ساعت 24 روز جمعه 31 شهریور ماه به پایان رسید و این جایزه وارد مرحله دسته‌بندی آثار و داوری شده و با اتمام داوری از سوی هیات داوران داستان‌های برتر در مراسم اختتامیه در دی ماه معرفی خواهند شد.

سومین دوره جایزه‌ داستان تهران با هدف ایجاد زمینه‌ای برای ثبت تصاویر داستانی از پایتخت ایران و تلاشی برای خلق داستان‌های شهری با محوریت شهر تهران از سوی مجله داستان تهران همشهری برگزار می‌شود.

این جایزه ادبی پس از برگزاری دو دوره پیاپی در سال‌های 93 و 94، به دليل ارتقاي سطح كيفي داستان‌ها، دوسالانه شد و برنامه‌ریزی برای سومین دوره با محوریت تهران از خرداد‌ماه آغاز و با داوری، آثار برگزیده در دی‌ماه معرفی خواهند شد.

به نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب 70.000.000، 50.000.000 و 30.000.000 ریال جایزه نقدی اهدا خواهد و پنج اثر برتر نیز در روز اختتامیه مبلغ 10.000.000 ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

جواد محقق، ناهید طباطبایی، محمدحسن شهسواری و نفیسه مرشدزاده، اعضای هیأت داوران سومین دوره جایزه ادبی داستان تهران هستند که با اتمام دسته‌بندی داستان‌های رسیده، آثار را بررسی و انتخاب خواهند کرد./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات