۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۸۱۳
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان خبرداد؛

برگزاري سوگواره ياس امام حسين(ع) و بصيرت عاشورايي در استان اصفهان

مدير کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان، از برگزاري سوگواره ياس امام حسين(ع) و بصيرت عاشورايي خبرداد و گفت: سوگواره ياس امام حسين(ع) و بصيرت عاشورايي در ۳۵۰ امامزاده استان اصفهان برگزار مي شود.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام رضا صادقي امروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه رييس دادگستري و دادستان عمومي و انقلاب كاشان در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: طي چهار سال گذشته يكصد نفر از خانواده معظم شهدا و ايثارگران استان اصفهان اموال اعم از زمين زارعي وخانه خود را هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت وقف روضه خواني امام حسين(ع) كردند.

وي همچنين از سنددار شدن حدود يكهزار رقبه وقف در شهرستان كاشان تا پايان امسال خبرداد و افزود: سند دار كردن موقوفات نيازمند فرايند هاي سخت و دشواري است كه براي اين كار مديريتي جهادي مي‌ طلبد.

حجت الاسلام صادقي، سند دار كردن موقوفات را نيازمند همراهي و همدلي و هماري اداره ثبت و اسناد و املاك شهرستان كاشان دانست و خاطرنشان كرد: براي صدور يكهزار سند يك برگي موقوفات و امامزادگان اين شهرستان نيازمند همكاري ويژه اداره ثبت و اسناد و املاك شهرستان كاشان است.

وي در ادامه از سند دار شدن تمامي موقوفات تا پايان سال آينده خبرداد و اظهار داشت: در سال جاري 70 وقف جديد در استان اصفهان و 4 وقف جديد در شهرستان كاشان توسط واقفين خيرانديش  استان اصفهان و كاشان به ارزش 15 ميليون ريال به ثبت شده است.

مدير کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان همچنين از برگزاري سوگواره ياس امام حسين(ع) و بصيرت عاشورايي خبرداد و اظهار داشت: سوگواره ياس امام حسين(ع) و بصيرت عاشورايي در 350 امامزاده استان اصفهان و با حضور مداحان و خطيبان و روضه خوانان شهرستاني و استاني و كشوري در ماه محرم امسال برگزار مي شود.

وي افزود: سوگواره ياس امام حسين(ع) و بصيرت عاشورايي در ماه محرم امسال و همزمان با آيين سنتي مذهبي قاليشويان مردم فين كاشان در اردهال كاشان و مراسم سنتي مذهبي جمعه نشلجي ها در سومين هفته  از مهرماه جاري در روستاي نشلج كاشان برگزار مي شود.

لازم به ذكر است، دراين مراسم  محمد تكبيرگو به عنوان دادستان جديد شهرستان كاشان و سيروس افضلي به عنوان رييس دادگستري شهرستان كاشان معرفي شدند و از زحمات سجودي و آقايي دادستان و رييس سابق دادگستري شهرستان كاشان تقدير و تجليل شد./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات