۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۲۷۸۰۲
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

درس گرفتن از عاشورا سبب سعادت جامعه می‌‌شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که باید بصیرت را از مکتب امام حسین(ع) بیاموزیم تا معرفت حاصل شود، این معرفت را سبب کاهش فساد و گناه در جامعه دانست.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی، الگوگیری و درس گرفتن از جریان عاشورا را سبب سعادت جامعه دانست.

وی افزود: جریان امام حسین(ع) واقعه ای است که اگر پیام آن را درک کنیم و از آن الگو گرفته و از مسائل و وقایع آن عبرت بگیریم زندگی انسان دچار تغییر مثبت  می شود، اگر هوای نفس بر انسان غالب شود نمی گذارد که افراد از حق تبعیت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غلبه هوای نفس چشم و گوش انسان را نسبت به حق کر و کور می کند، اظهار داشت: گریه ای برای اهل بیت(ع) ارزش دارد که مبنای معرفتی داشته باشد و بر اساس معرفت باشد.

وی ادامه داد: انسان باید به معرفت برسد تا کارهای او ارزش بسیار داشته باشد، باید بصیرت را از مکتب امام حسین(ع) بیاموزیم تا معرفت حاصل شود، این معرفت سبب می شود که فساد و گناه در جامعه کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تنها عامل بازدارنده انسان را اعتقاد به خداوند متعال و معاد دانست و ابراز داشت: اگر معرفت وجود نداشته باشد صرف سخنرانی کردن و شنیدن سخنرانی فایده ای ندارد، چیزی که انسان را محکم نگه می دارد و در صحنه حاضر می کند پشتوانه اعتقادی است.

وی عنوان کرد: دشمنان اهل بیت(ع) برای این که مردم از امام حسین(ع) رویگردان شوند فعالیت های بسیاری در کوفه انجام دادند، یکی از فعالیت ها این بود که کیسه رؤسای قبایل را پر از پول کردند و سایر مردم نیز به وعده پول یا ترس در برابر حضرت ایستادند، امیرمؤمنان(ع) انسانی کامل، مدیر، مدبر و شجاع با صفات عالیه انسانی بودند اما یاوری نداشتند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز هم عده ای برای پول دین خود را می فروشند که این مسأله نشان می دهد که پشتوانه اعتقادی و معرفتی در انسان ها ضعیف است، انسان باید از جریان ها و وقایع عاشورا و کربلا درس و عبرت بگیرد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات