۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۲۷۷۸۲
مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی:

کاستی های سیستم آموزشی حوزه مانعی در برابر کسب هویت طلبگی است

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی با اشاره به ضرورت آگاهی طلبه ها با مسائل روز گفت: اصلی ترین مشکل در عدم دستیابی طلبه ها به هویت طلبگی کاستی های سیستم آموزشی است.
هویت طلبگی

حجت الاسلام سید محمدعلی بلادیان، مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: سیستم آموزشی حوزه سال هاست که علی رغم رشد و تغییر فرهنگ جامعه، تغییر نیافته است.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی با بیان اینکه عدم تغییر سیستم آموزشی حوزه با توجه به تغییر در عالم رسانه، فرهنگ و سیستم های مجازی سبب فاصله گیری طلاب از چنین مسائلی شده است، ابراز داشت: در این میان طلابی که خودشان با تلاش و کار فوق العاده توانستند کاستی ها را جبران و در جامعه فعال نشان داده شوند، مطابق با زمان خدمات متناسبی انجام می دهند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه عدم آشنایی با هویت طلبگی متوجه حوزه و طلبه است، افزود: اصلی ترین مشکل در عدم دستیابی طلبه ها به هویت طلبگی همانا سیستم آموزشی است که در آن مسائل روز جامعه مورد توجه قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام بلادیان با بیان اینکه اکنون مسائل روز به صورت مختصر و بدون بهره علمی بیان می شود، خاطرنشان ساخت: طلبه امروزی باید در عرصه علم حرفی برای گفتن داشته باشد و براساس استدلال و برهان سخن بگوید و برای حفظ انقلاب، انقلابی گری، وحدت و انسجام نیروهای انقلابی جاذبه لازم را برای اقشار مختلف مردم داشته باشد.

وی در رابطه با فعالیت های مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی در بحث هویت طلبگی خاطرنشان ساخت: افزون بر مباحث آموزشی به مسائل معرفتی و شبهات روز توجه کرده و به تبیین آنها می پردازیم.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی پاسخ به شبهات وهابیت، یمانی و شبهات مطرح شده درباره عاشورا و محرم را از جمله برنامه های در نظرگرفته شده برای طلاب برشمرد و گفت: تلاش داریم تا با حضور اساتید اخلاق، مسائل تربیتی را مورد توجه قرار دهیم تا در سه مقوله علم آموزی، مباحث انقلابی ـ اجتماعی و اخلاقی هویت بخشی به طلبه ها را ادامه دهیم./9456/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات