۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۲۷۶۸۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

همه پرسی در اقلیم کردستان عراق به ضرر کردها است/ بارزانی به طناب پوسیده آمریکا چنگ می‌زند

نماینده مجلس با انتقاد شدید از بارزانی، گفت: امروز بارزانی با طناب پوسیده آمریکا وارد ماجرای همه‌پرسی شده است.
سید قاسم جاسمی

سید قاسم جاسمی، نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره مواضع اخیر ترامپ و وضعیت کنونی خاورمیانه، گفت: ترامپ فردی دیوانه است که از مشاوران دیوانه‌تر از خود استفاده می‌کند. با توجه به مشاوره‌های غلطی که به ترامپ داده می‌شود، شرایط بدی در آینده رقم خواهد خورد.

وی افزود: لابی صهیونیستی نیز در رفتار ترامپ بسیار مؤثر بوده و این لابی در پی نفوذ بیشتر به روی ترامپ است.

جاسمی در پاسخ به این سؤال که مواضع تهدیدآمیز ترامپ چه تغییری با جمهوری‌خواهان پیش از خود دارد، گفت: آمریکایی‌ها توانمندی نظام جمهوری اسلامی را کاملا درک کرده‌اند و هرگز ریسک نمی‌کنند که از نظر نظامی در مقابل ایران صف آرایی کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همواره تهدیدات توخالی آمریکایی‌ها وجود داشته است و این دست هیاهوها مختص به دوران اخیر نیز نبوده است.

جاسمی با تحلیل وضعیت کنونی «اقلیم کردستان» و جوامع کردی، بیان داشت: بارزانی‌ها یک تجربه تلخ تاریخی در حمایت دو سویه از شاه علیه «احمد حسن البکر» دارند، زیرا زمانی‌ که شاه حمایت خود را از آنان سلب کرد، به سمت شوروی و قفقاز گرایش پیدا کردند.

وی افزود: امروز مشخص نیست چرا مسعود بارزانی با توجه به تمام مخالفت‌های موجود در منطقه، اصرار به انجام همه‌پرسی دارد.

جاسمی تصریح کرد: مسعود بارزانی با طناب پوسیده آمریکایی‌ها وارد چاه همه‌پرسی شده است و قطعا همه‌پرسی در اقلیم کردستان به ضرر کردها خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: با توجه به قول و قرارهایی که بارزانی با برخی از قدرت‌ها گذاشته است، به احتمال فراوان همه‌پرسی را در اقلیم کردستان برگزار می‌کند./856/۳۰۲/ح

ارسال نظرات