۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۲۷۶۷۲
امام جمعه رفسنجان:

بعضی از سبک های مداحی در شأن اهل بیت نیست

امام جمعه رفسنجان با اشاره به این که بعضی از سبک های مداحی در شأن اهل بیت نیست، گفت: مداحان باید در عزاداری ها، اشعاری را بخوانند که در شأن اهل بیت باشد و از مبالغه گویی و دروغ پرهیز کنند.
حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان رمضانی پور

حجت الاسلام عباس رمضان پور امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: عزداری اهل بیت ذاتا داری اثر برای مردم بوده و افراد سعی کنند تا جایی که می توانند در عزاداری های اهل بیت شرکت کنند.

وی افزود: این که جوانان با حضور خود در هیأت های عزاداری برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند نشان از این می دهد که نور اهل بیت در قلب آن ها بوده و قلبشان برای حسین می تپد.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به این که ایام محرم، ایام حزن برای امام حسین بوده و مردم برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند، خاطرنشان کرد: جوانان سعی کنند برای شرکت در جلسات عزاداری سید الشهدا، اخلاص داشته باشند و برای خدا سینه و عزداری کنند.

وی ابراز داشت: هر چه عزاداری به سوی اخلاص رود، اثرات و فواید زیادی برای انسان ها دارد و انسان را در رسیدن به مسیر خدا کمک می کند.

استاد حوزه علمیه رفسنجان با بیان این که اخلاص را جوانان در هیأت های عزاداری فراموش نکنند، اظهار داشت: مبلغان در منبرهای خود در ماه محرم، مسائل مورد ابتلای جامعه را به مردم بیان کنند تا مردم بصیرت کافی را نسبت به مسائل دنیا داشته باشند.

وی بیان داشت: بهترین سخنرانی برای منبری است که در مرحله اول درد جامعه را بفهمد و بعد با بهترین بیان، درد جامعه را برطرف کند.

حجت الاسلام رمضانی پور با توجه به این که موضوعات خانواده و ازدواج از مهم ترین موضوعات برای سخنرانی بوده، اظهار داشت: دشمنان اسلام می خواهند خانواده را از جامعه پاک کنند و مردم را به سمت بی بند و باری بکشانند.

امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: مداحان باید در عزاداری ها، اشعاری را برای مردم بخوانند که در شأن اهل بیت باشد و از مبالغه گویی و دروغ پرهیز کنند.

وی در پایان با اشاره به این که بعضی از سبک های مداحی در شأن اهل بیت نیستند، گفت: آوردن وسایل موسیقی در عزاداری ها اشکالی نداشته اما باید طوری باشد که سبب وهن عزداری نشده و مردم را اذیت و آزار نکند./9707/ت302/ب1

ارسال نظرات