۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۲۷۶۵۱
مدیر تبلیغات اسلامی قزوین:

درس گرفتن از آرمان سید الشهدا بهترین روش‌ برای رسیدن به کمال است

حجت الاسلام صفی‌خانی گفت: مجالس سوگواری امام حسین(ع) اگر مطابق با نظر اهل بیت(ع) برگزار شود از بهترین روش‌های پرورش و رسیدن به کمال برای افراد و جامعه محسوب می‌شود با اقامه عزاداری همواره هدف و منش حسینی زنده خواهد ماند و با زنده ماندن نام حسین بن علی(ع) اسلام ناب محمدی هم زنده و پاینده است.
حجت الاسلام موسی صفی‌خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام موسی صفی‌خانی مدیر مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان قزوین شب گذشته در مسجد جامع المهدی مینودر قزوین با اشاره به عظمت ماه محرم گفت: ماه محرم ماهی است که ائمه معصومین(ع) نسبت به اقامه عزای امام حسین(ع) و اشک و گریه بر آن حضرت سفارش کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین آیین عزاداری برای سیدالشهدا(ع) افزود: با نگاهی به شیوه عزاداری امام حسین(ع) می توان دریافت که مهمترین آیین در عزاداری آن حضرت گریه کردن است که از آدم(ع) تا خاتم(ص) گزارش شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‎های قزوین در ادامه با اشاره به روایتی از امام هشتم پیرامون گریه بر سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) فرمودند هر کسی که روز عاشورا روز مصیبت و حزن و گریه‌اش باشد خداوند متعال روز قیامت را برای او روز شادی و سرور قرار می‌دهد از این رو گریه برای امام حسین(ع) برات بهشت و رهایی از دوزخ است.

حجت الاسلام صفی خانی در ادامه برگزاری مجالس نوحه را از دیگر آیین‌های عزاداری دانست و ابراز کرد: نوحه کردن از دیگر آیین‌های عزاداری است که خود امامان(ع) برای امام حسین(ع) انجام می‌دادند امام صادق(ع) درباره سیره جدش فرمودند یک سال تمام هر شب و روز بر حسین بن علی(ع) نوحه خوانی شد و سه سال در روز شهادتش سوگواری برپا شد.

وی در ادامه با اشاره به جاودانگی اندوه و مصیبت امام حسین(ع) در قلوب مومنان تاکید کرد: خاصیت شهادت امام حسین(ع) این است که غم و اندوه حاصل از آن در قلوب مومنان جاودانه است و هرگز سرد و خاموش نمی‌شود چنان که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید برای شهادت امام حسین(ع) حرارت و گرمایی در دل‌های مومنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان قزوین در ادامه برگزاری مراسم سوگواری برای امام حسین(ع)را از سنت و سیره  اهل بیت دانست و تصریح کرد: امام باقر(ع) نسبت به کسانی که در روز عاشورا نمی‌توانند به زیارت آن حضرت بروند دستور عزاداری داده و فرمودند بر امام حسین(ع) ندبه و گریه کنند و دیگران را هم به گریه و تعزیت و تسلیت گویی بر آن امام بزرگوار ترغیب کنند.

وی در پایان گفت: مجالس سوگواری امام حسین(ع) اگر مطابق با نظر اهل بیت(ع) برگزار شود از بهترین روش‌های پرورش و رسیدن به کمال برای افراد و جامعه محسوب می‌شود با اقامه عزاداری همواره هدف و منش حسینی زنده خواهد ماند و با زنده ماندن نام حسین بن علی(ع) اسلام ناب محمدی هم زنده و پاینده است./873/پ202/ب1

ارسال نظرات