۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۲۷۵۶۳

نگاهی به رونمایی و نقد کتاب‌ها در هفته جاری

رونمایی از کتاب «همراه» و بررسی کتاب‌های «فهم جوانی در مدرنیته متأخر» ، «واقع‌‌گرایی اسلامی به مثابه نظریه فیلم» و تصویب خرید بیش از ۱۱ میلیارد ریال کتاب ازعناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
دنیای نشر

رونمایی از کتاب «همراه» و نقد و بررسی کتاب‌های «واقع‌‌گرایی اسلامی به مثابه نظریه فیلم، مرتضی آوینی و نظریه فیلم»، «فهم جوانی در مدرنیته متأخر» و تصویب خرید بیش از 11 میلیارد ریال کتاب دررهیأت خرید کتاب از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

از کتاب «همراه» رونمایی می‌شود

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، آیین رونمایی از کتاب «همراه» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس را برگزار می‌کند. 

سردار سرتیپ پاسدار حمید اصلانی، معاون اجرایی سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کل سپاه و دکتر علی دارایی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در این آیین حضور دارند.

کتاب «همراه» روایت دکتر مهرشاد شبانی، از همراهی سردار سرلشکر پاسدار دکتر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس است.  

آئین رونمایی از کتاب «همراه» یکشنبه دوم مهر‌ماه ساعت 9 و 30 دقیقه در تالار هویزه باغ ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در اتوبان شهید حقانی برگزار می‌شود.

«واقع‌‌گرایی اسلامی به مثابه نظریه فیلم» بررسی می‌شود

نشست بررسی و گفت‌وگو درباره کتاب «واقع‌‌گرایی اسلامی به مثابه نظریه فیلم، مرتضی آوینی و نظریه فیلم» به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس دوشنبه (سوم مهر‌ماه) به همت انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.  

محمد‌علی طائی، نویسنده کتاب در این نشست، درباره موضوعاتی از‌ جمله «مرتضی آوینی و ماهیت سینما»، «فیلم‌فارسی و سینمای روشنفکری ایران» و «واقعیت در سینمای مستند» سخنرانی می‌کند. 

این کتاب با پیشگفتاری از لئوناردو کوارزیما و نخستین‌بار به‌صورت پایان‌‌نامه کارشناسی‌ارشد در دانشگاه بولونیا تدوین و منتشر شد و مرتضی آوینی را به جامعه علمی ایتالیا معرفی کرد. مریم امینی، همسر شهید مرتضی آوینی در این نشست حضور دارد.  

نشست بررسی و گفت‌و‌گو درباره کتاب «واقع‌‌گرایی اسلامی به مثابه نظریه فیلم، مرتضی آوینی و نظریه فیلم» دوشنبه سوم مهر‌ماه ساعت 15 تا 17 در ساختمان انتشارات علمی و فرهنگی واقع در خیابان نلسون ماندلا (آفریقا) چهارراه حقانی (جهان کودک) کوچه کمان پلاک ۲۵ طبقه دوم برگزارمی‌شود.

کتاب «فهم جوانی در مدرنیته متأخر» روی میز منتقدان

کتاب «فهم جوانی در مدرنیته متأخر» اثر آلن فرانس در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.

کتاب «فهم جوانی در مدرنیته متأخر» اثر آلن فرانس، با حضور دکتر علی‌اکبر تاج‌مزینانی، دکتر محمدسعید ذکایی و مصطفی درویشی، مترجم کتاب، نقد و بررسی می‌شود.

این برنامه چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. کتاب «فهم جوانی در مدرنیته متأخر» نوشته آلن فرانس، استاددانشگاه آکلند نیوزیلند، است که توسط مصطفی درویشی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و با همکاری شورای اجتماعی کشور منتشر شده است.

«ساخت جوانی مدرن»، «علم و عصر خرد: »کشف دوره جوانی، «علوم اجتماعی و سیاسی‏‌سازی مسأله جوانان»، «تحولات جوانی در عصر عدم قطعیت»، «جوانی، آموزش و سیاست‌های ادغام»، «جوانی تهدیدکننده و آینده‌های پرمخاطره»، «تجاری‌شدن و کالایی‌شدن جوانی»، «فرهنگ جوانان و رشد نسل مخاطره‌پذیر» و «ماهیت در حال تغییر جوانی در مدرنیته متأخر؟» عناوین نُه فصل این کتاب است.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پایین‌تر از میدان ولیعصر، ابتدای خیابان دمشق، شماره ۹ واقع شده است.

تصویب خرید بیش از 11 میلیارد ریال کتاب درهیات خرید کتاب

خرید بیش از یازده میلیارد ریال کتاب در پانصد و هشتادمین جلسه هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

​در جلسه 580 هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید 403 عنوان کتاب شامل 61 هزار و  600 نسخه به مبلغ کل 11 میلیارد و 558 میلیون و 400 هزار ریال ریال برای خرید تصویب شد.

عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیات انتخاب و خرید کتاب به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book  بارگذاری شده است./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات