۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۲۷۵۲۳

تأکید امام جمعه تبریز بر استفاده از هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نسل جوان جامعه نباید با دوران هشت سال دفاع مقدس بیگانه باشند، گفت: استفاده از هنر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد.
شب خاطره دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس تبریز که در محل پارک شمیم پایداری برپا شده است، اظهار داشت: زیباترین پیام‌ها و آموزه‌ها اگر در قالب‌هایی هنری ارایه نشوند، اثرگذار نخواهند بود.

وی بر استفاده از هنر در انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نسل جوان جامعه نباید با دوران هشت سال دفاع مقدس بیگانه باشند، این رسالت مهم هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ است که بتوانند ارزش های آن دوران را به بهترین شکل و در زیباترین قالب ها ارائه کنند.

امام جمعه تبریز با تقدیر از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در تبریز افزود: حضور عموم شهروندان در چنین نمایشگاه‌هایی با اثرات مثبت بسیاری همراه است، همچنانکه حرکت کاروان‌های راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی توانسته با آثار ارزشمندی همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال بیگانگی نسل جوان با حقایق جنگ تحمیلی هستند، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد جریانی در کشور هستیم که به دنبال تحریف تاریخ دوران دفاع مقدس و حقایق ناگفته جنگ تحمیلی هستند، متولیان امر باید هوشیار باشند و اجازه سوء استفاده به فرصت‌طلبان ندهند.

همچنین سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در سخنانی با بیان این‌که آذربایجان شرقی حدود 10 هزار شهید، 22 هزار و 80 نفر جانباز، یک هزار و 900 آزاده و 508 شهید جاوید الاثر تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، گفت: طی دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 65 هزار رزمنده از آذربایجان شرقی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.

وی، هدف از برپایی نمایشگاه‌ فرهنگی رزمی دفاع مقدس را تبیین دستاوردهای جنگ تحمیلی و آشنایی نسل جوان با حقایق آن دوران عنوان کرد و گفت: رزمندگان اسلام دوران دفاع مقدس جانانه از کشور پاسداری کردند و امروز رسالت ما همچون رسالت حضرت زینب(س) در دوران پس از عاشورا است.

سردار کریمیان با بیان این‌که عملیات والفجر مقدماتی در قالب این نمایشگاه رزمی فرهنگی بازسازی خواهد شد، افزود: در این رزم شبانه که همه روزه پس از نماز مغرب و عشاء برپا می شود، بخش کوچکی از دوران دفاع مقدس برای بازدید کنندگان اجرا می شود، تا نسل جوان بدانند که این انقلاب به سادگی حفظ نشده است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات